1 aug 2005

Tar helgen dag för dag.

 

Fredag:

Idag åkte jag med Anders och Rune ner till Surfers Paradise. De skulle till några som de känner där nere, så jag hängde på för att få något kul gjort i helgen.

Vi hamnade på en fest hos några norrmän där nere och gick senare ut till en klubb som heter Melbas. Jag hade inte så kul där faktiskt, nattklubbar är nog inte min grej, så jag satt på en stol o kollade på alla fulla människor.

Efter ett tag kom en tjej fram till mig och tyckte jag skulle ha något o dricka o beställde en Kalhua Coke till mig, det var juh snällt, men sen envisades hon med att ge mig två till. Hon var riktigt trevlig och hette Belinda och var från Australien. Hon sa att om vi ville till surfers fler gånger kunde vi bo hemma hos henne och henns norska pojkvän för de hade ett extra rum.

Jag gav det sista av den tredje drinken till Rune och drog sedan hem till Gunnar och Espen där vi skulle bo i helgen och sov på soffan.

 

Lördag:

Idag drog vi ner till stranden och solade och badade. Det var riktigt fint väder ute :)

Var faktiskt riktigt varmt i vattnet också för att vara "vinter" som de säger här nere. Jag tycker inte de borde få använda ordet vinter, men de lyssnar nog inte på mig.

Går faktiskt runt folk i dunjackor, mössor och vantar. Helt galet.

Efter vi vart på stranden gick vi hem och åt mat och gjorde oss i ordning för att först dra till en grabb som heter Terry och sedan vidare till ett födelsedagskalas.

Var roligt att träffa massa nytt folk även om största delen var norrmän. Det är galet mycket norrmän här borta i Australien.

Iaf så åkte vi till Melbas efter födelsedagskalaset, men jag var trött så jag åkte hem ist.

 

Söndag:

Gick ner till stranden idag med, men det blåste så det var inte lika skönt som igår. Vi skulle testa body boarding, men jag hade frusit ihjäl eller något om jag badat så jag låg mest på min filt och halvsov. Gunnar, Rune och Anders testade det iaf, men det var lite små vågor tyckte de så det var inte så jättekul. Anders fuskade dock och hade våtdräkt på sig :)

Efter det gick vi hem och åt och packade och gick till tågstationen för att dra hem till Brisbane igen.

 

Idag:

Ingen skola idag som vanligt.

Men jag gick upp ganska tidigt och tränade och sedan på hemvägen handlade jag lite mat för det var det riktigt ont om i kylskåpet.

Annars har jag inte gjort mycket vettigt idag faktiskt.

Bye..

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits