9 nov 2005

Back in Brisbane again..

Shit så kul jag har haft det. Har nästan skrattat non stop i nio dagar nu. Detta var verkligen värt varje krona och det bästa jag gjort i hela mitt liv!! -wiiieee-

Bussen till Harvey Bay tog ungefär sju timmar, men det var juh småpotatis om man sen jämför med resan från Harvey Bay till Airlie Beach. I alla fall så blev vi upphämtade av Palace Backpackers i Harvey Bay när vi kom fram, jag och Carro fick ett rum tillsammans med två asiater. Men vi var så trötta så vi la oss nästan direkt eftersom vi skulle upp 05.40 dagen därpå! -galet-
Vi gick iaf upp och hade ett möte på backpacker-stället med alla andra som också skulle med. Man var tvungen att veta massa saker och kolla på en film om Fraser Island innan man åkte dit. Sen blev vi indelade i två grupper med åtta personer i varje grupp. Jag var i grupp 1 tillsammans med 3 irländare, 2 amerikaner och en asiat, och jag och Carro såklart. I den andra gruppen var det 4 tyskar, 2 canadensare och 2 engelsmän.
Vi åkte iaf iväg allesammans till ett ställe där vi fick all packning och bilen vi skulle åka i på Fraser, vi fick även en lektion i hur den fungerade och hur man skulle göra om man körde fast i sanden. Sen åkte vi i de två bilarna till Woolworths och handlade maten vi skulle leva på där borta på ön i de tre dagarna. Mycket mat blev det.
Bla bla bla... Vi kom tillslut till ön iaf och började köra i den icke släta terrängen. Shit vad det hoppade och skumpade och hade sig. Men kul var det :) Vi körde fast nästan direkt eftersom vi inte fått in det rätta knycket, men det löste sig. Vi åkte uppöver på ön och skulle till ett ställe som heter "the champagne pools". På vägen dit stannade vi dock och kolla på ett skeppsvrak som låg där på stranden. Ja, det var stranden som var vägen på ön. Så man kunde bara köra mellan 11 och 17 för då var det ebb.
Vi stannade sen vid ett ställe som hette "indian head" och det var sjuuuuukt fin utsikt där alltså. Där skulle man kunna stoppat tiden och vart länge. Såg en havssköldpadda där, den var jättestor och söt.
Sen skulle vi mot champagne pools fast tiden börja bli knapp för man skulle hinna sätta upp tälten och äta innan det blev becksvart helst. Vi körde fast big time i sanden också, så vi vände tillbaka och hittade en trevlig tältplats på stranden för natten. En dingo såg vi förresten också när vi hade kört fast så det var värt det.

Nej usch åker juh inte skriva om allting heller, det ska upplevas!!

Men iaf nu skiter jag i alla detaljer och tar det i det stora hela.

Vi såg lysande saker i sanden på stranden på natten. De började lysa blått om man gnuggade på dem och vi gissar på att det var plankton, lite ballt var det faktiskt.

Nej jag pallar inte skriva om det för det var för bra så det skulle bli skumt att skriva om det för jag kan inte beskriva det så jävla bra som de verkligen var!!

Har iaf haft sol hela tiden och jag e brun som en liten pepparkaka nu -hihi- Var sååå gött att inte ha en aningen om vad klockan var, vilken dag det var eller vilket datum det var i nio dagar :) Att vara utan mobil och dator har också vart en befrielse!

Jag har vart i paradiset nu :)

Om ni vill veta något speciellt kan ni juh fråga så kan jag kanske försöka mig på att beskriva hur jag haft det. Sweet.


This was the best trip ever!!!

Bye..


Kommentarer:
Postat av: mamma

Fantastiskt att Du upplevt att det var en befrielse att vara utan telefon och dator. Bara det är ju värt en hel del. Skönt att höra från dig osh att allt är bra. massor av kramar

2005-11-09 @ 17:22:18
Postat av: Pappa

Det är sanslöst vad brun du har blivit. Du verkar att ha haft det extremt härligt, kul!
Vad var det för typ av bilar ni hade? Körde du också?

Kramar

2005-11-09 @ 20:40:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits