28-29 sep 2005


Stradbroke Island

Nu har jag varit på min första resa på lovet. Jag och Anders tog tåget till Cleveland och sedan båten över till Stradbroke Island för att träffa John, Jens, Anne och Elisabeth. Vi gick dock lite vilse när vi skulle hitta "The Blue House" som deras hostel hette, men vi fann en fin liten naturstig vi gick på då och kollade på utsikten för vi var ganska högt uppe. Det gick en spindel på mig -äckligt-
Tillslut hittade vi huset och kunde checka in och de visste där på stället att gänget gått ner till The Main Beach så vi gick också dit. Vilken underbar strand, och vad varmt det var alltså =) Men nästan inget folk just där så det var inga fel alls.
Efter vi slappat på stranden hela dagen gick vi "hem" till the blue house och duschade och gjorde oss lite iordning och gick iväg och käkade middag. Jag åt vegie-wok, men det var inte så gott, och jag hatar att vänta så länge på maten.
Jag och tjejerna gick iaf tillbaka innan tio och lade oss för vi var skittrötta, men grabbarna stannade kvar och drack och ragga på tjejer haha. Typiskt killar.

Andra dagen var vi på stranden hela dagen faktiskt, fast det var massa molnigt ute var det skitvarmt. Jag grävde ner Jens och Anders i sanden och sedan byggde vi tre sandslott -kuligt- Vi fajtades mot tidvattnet som kom högre och högre upp och ville förstöra vår fina borg vi gjort!

Vi åkte iaf hem från stradbroke vid ca fem och var hemma i brisbane kanske sju. Då kan jag säga att det var skönt med en riktig dusch för de hade värsta pygméduschen på hostelet.

Nu snart ska jag åka motorcykel -spännande- Vi ska dra till Noosa nu idag och imorn ska vi till Australian Zoo!! Det längtar jag mest till..

Bye..



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits