Jag vill föda barn igen!!

Kollade nyss på barnmorskorna som är så himla bra serie, sitter juh med tårar i ögonen varje gång. Denna gången var det lite mer tårar för det var en bebis som dött och fick läggas i en minikista. Usch sånt borde inte få ske, så himla orättvist att sånt händer. -snyft- Bara jag såg den där lilla kistan så sprutade tårarna lång väg här hemma.
Men man får tänka att det är inte stor risk att det händer, det är som tur är inte så vanligt för oftast så går det bra som de sa där på sjukhuset. Så får man juh se alla de bra förlossningarna också och man bara tänker tillbaka när man själv var där inne på förlossningen och visste att snart så är jag mamma!! Helt obeskrivligt. Jag vill föda barn igen!!! Alla de underbara känslorna kring hela grejen, att få se den nya lilla människan som ingen någonsin sett förut. Att man skapat ett nytt litet liv, att man haft en människa inom sig. Åå det är så underbart så det finns inte. Just nu är det en sån stund som jag gärna glömmer bort hur jävla ont det faktiskt gjorde, för det tänker man inte på sen i alla fall när bebben väl kommit. Då ser man bara allt gulligull och sitter vaken hela natten där i BB-sängen och kollar på det nya lilla liv som man skapat, inte trött alls. Jag längtar redan.

Saknar

Även fast jag var tjock, fick bristningar och hade ont så är det faktiskt värt det.

//S

Kommentarer:
Postat av: Marie

vill också föda barn. vill gå igenom en normalförlossning. kollade också på barnmorskorna tjuter var enda gång för känslorna bara överväldigar mig

Postat av: Ritha

Men va säger du?!?! =) Trodde du var aptrött på magen och kilona när vi var gravida...
Klart det är hat att föda, asont ju.
Men det är allt mysigt med graviditeten o allt oxå. Det är helt enkelt fantastiskt att man har fått varit med och skapat en ny människa...
kram gumman

2008-04-24 @ 22:44:19
URL: http://rijo.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits