Svar till anonym

Anonym om Vecka 26: Jag måste bara fråga, läste på din bilddagbok att du ger din son tre mål om dagen, hur kan du göra det? Ett barn behöver mer än tre mål om dagen. Ett barn i ett års åldern behöver 5-6 mål om dagen. Hur tänker du egentligen?

För det första så var det när han var ungefär 7-8 månader som han åt tre gånger om dagen för att han inte ville ha mer och jag tänker ju inte tvinga honom att äta liksom för det kan ju få motsatt effekt. För det andra så äter han mer än vissa barn gör på en hel dag även om han bara skulle äta två gånger om dagen för han äter mycket varje gång istället. Nu för tiden äter han 5 gånger om dagen minst, så han överlever allt och lite därtill. Hans viktkurva är helt normal dessutom, skillnad hade ju varit om han var underviktig.. Tror du jag skulle missunna mitt barn mat eller? Nej! Han har alltid ätit bra.
Våga stå för vem du är när du ska skriva saker som du inte har en aning om istället.

//S

Kommentarer:
Postat av: Pink Winter | Bebis i April

Åh vad arg och irriterad jag blir.

Hatar verkligen "sånna" människor som tror sig veta bättre.

Gaah!

Postat av: malin

Öhh?? Vad är det för människa,

Han ser ju inte ut och svälta iaf.

2008-12-31 @ 00:34:10
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Amy

Finns idioter överallt som tror sig veta allt!! Men dom har ingen vetskap alls om saken i fråga.

2008-12-31 @ 09:44:48
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Renate

OM han nu skulle äta tre gånger/dag så tror jag han skulle överleva om man säger så, känns nästan lite familjeliv när man ser sådana kommentarer...mina ratar sällan mat men det går i perioder för alla barn så är det bara.

Orka kommentera något sådant? Devin är så rund å go, ett litet energiknippe! Honom går det ingen nöd på, alldeles perfekt liten krabat!

Vem vet, det kanske inte var illa menat men förstår att du reagerar.

gott Nytt år!

2008-12-31 @ 10:08:28
URL: http://oneeyedme.blogg.se/
Postat av: Rijo

Djessus! Är det inte så att det går upp o ner, att barn äter olika beroende på var i livet dom är?? Är det inte så att mammor (oftast mer än pappor) känner sitt barn bäst???

Gudars! Hennes barn är säkert Kalle Riktig. Sure...

Min hon äter som en kratta ibland och som en elefant ibland, och hennes kurva är oxå fin FÖR HENNE!!!! Blir oxå förbannas på sånt där. Kram

2008-12-31 @ 10:37:46
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: marie

skit i de. alla barn är olika vissa äter mer och andra mindre och de är ehlet normalt vilket som. anonym såklart vad annars våga stå för dina åsikter istället!!! usch

2008-12-31 @ 12:41:56
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch för sådana människor, det värsta tycker jag är att de kommenterar anonymt ska man vräka ur sig vidriga kommentarer så kan man också våga stå till det tycker jag.



Hoppas du får en trevlig nyårsafton:-D

2008-12-31 @ 12:50:29
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Går du in på http://naomisliv.blogspot.com/ och läser inlägget som heter "fundering", tror det är 3 inlägg innan dagens, så ser du vet anonym är ^^

2008-12-31 @ 15:02:21
Postat av: Anonym

Hon har även skrivit detta inlägg igår: "Just det ja, måste bara tillägga en sak. Inlägget jag skrev innan om mamman som ger sitt barn tre mål om dagen. Gick in på hennes blogg innan idag och fick veta att hon är gravid igen. Jag blir bara så arg på såna som verkligen inte kan ge sitt barn vad det behöver i mat väg. Jag tvivlar inte på att hon ger den kärlek hennes barn men att hon inte kan följa vad BVC säger är idiotiskt."

Snacka om att vara diskret....hade gott och jag är på din sida, är mat kärlek eller vad menar hon? bara för att hon ser ut som ett fläskberg!? Gott nytt år ;) är anonym för att slippa få en massa skit på mig från naomis sida! Hade!

2008-12-31 @ 15:06:06
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev den kommentaren och jag hade ingen aning om att det handlade om matvägring, så jag ber hemskt mycket om ursäkt. Jag hade ingen aning.

2009-01-08 @ 18:28:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits