Barnomsorgen

Förut när mamma var här så hjälpte hon mig fylla i ansökan om barnomsorg, så nu har jag skickat iväg den. Känns lite sådär läskigt att han "snart" kommer börja på dagis/dagmamma, men det är ju bra för barnen att leka lite med andra barn också. Sökte att han skulle börja från 1 mars, men man vet ju inte om man får någon plats eller så heller.. men vi får se vad som händer framöver. Var skitsvårt att veta hur många timmar man skulle fylla i på ett ungefär också för David jobbar ju skift.. Jaja, nu är det iaf ansökt.

//S

Kommentarer:
Postat av: hanna

är det inte så att de måste ge honom en plats? här måste kommunen ha gett en plats på ett dagis inom 4 månader. Jag behöver verkligen oxå ansöka nu, pfft, blir aldrig färdig till det bara..

2008-07-20 @ 19:03:17
Postat av: maria

Har du kollat upp om det är ok att skicka in så tidigt? Här i kga ska man nämligen inte ansöka tidigare än fyra månader innan, om man skickar in blanketten tidigare än så hamnar den i en "väntehög", och man måste ringa och påminna när det är fyra månader kvar så att de tar upp den igen. Helst vill de inte att man skickar in ansökningarna tidigare eftersom det "bara ställer till problem". Det sa iaf den ansvariga för barnomsorgen här i stan, men det kan ju vara annorlunda i kr-hamn förståss.

Postat av: marie

ja de förstår jag. vilka dagis har ni sökt till?

2008-07-20 @ 20:21:26
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits