VALPAR

Lissma fick såklart sina valpar när jag var i stockholm, hur typiskt som helst. Men jag åkte dit igår för att kolla på de små liven och det var ju nästan det sötaste jag sett. Fan farligt att kolla på valpar, man blir så sugen själv. Vi har iaf bestämt att vi inte ska skaffa någon hund förrän vi bor i hus och någon av oss jobbar i stan så vi kan gå hem och gå ut med dem på lunchen. Eller om vi har en stor gård så vi kan bygga en egen hundgård kanske.. den dagen..


Lissma - den stolta modern


Blev 6 hanar och 2 tikar


Söööööööt eller vad?

Shit alltså. Finns det något sötare än små bebisar eller? Djurbebisar är sjuuukt söta, spelar nästan ingen roll vilket djur det är för alla är så snuttiga. När jag läste psykologi och utvecklingspsykologi i Australien så läste vi lite om varför djur ser så söta ut. Det kallas puppy syndrome och det är när alla djur är så runda och gulliga i formerna för att inga rovdjur ska ta dem, just för att de är så himla gulliga. Var ganska intressant att läsa om eftersom när djuren blir äldre så rätas ju deras ansikten ut mer och mer och är inte sådär runda och snuttiga längre. Iaf, sjukt söta är de.

//S

Kommentarer:
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M,Thim ♥ ☆ ☆ ☆

Naaw så söta dom är..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits