BVC

Var till bvc förut för att kolla längd och vikt på min lilla stjärna. Vikten stannade på 8915 gram och längden var nu 71,5 cm. Ingen liten kille jag har. Ligger nu på kurvan ovanför medel på längden och på medelkurvan på vikten. Så han är faktiskt alldeles helt perfekt, såklart =) Skönt att han växer i alla fall.

Barnmorskan frågade mig om han kunde sitta nu med stöd och sådär och jag kollade frågande på henne. Jag satte då ner Devin på golvet och sa "men han har juh suttit själv utan stöd i typ två månader nu?". Devin ställde sig då i krypställning och tog sig sakta framåt och hon bara glodde med stora ögon och utbrast "men kan han KRYPA också? Ja, han är väldigt tidig må jag säga". Ehh, det är väl inte direkt tidigt att kunna sitta själv när man är sju månader, men men.. och jag kunde krypa när jag var 6 månader, så jag tycker inte det känns tidigt om han håller på att lära sig det nu när han är 7 liksom. Haha. Men hon tyckte han var oerhört tidig för sin ålder och att han var såpass stabil i ryggen. Jag kunde inte säga något, för jag bara skrattade.

Iaf, han är min stjärna oavsett!!

//S

Kommentarer:
Postat av: Anonym

men gud vilken knäpp bvctant! klart det finns barn som säkert lär sig senare men det kan ju itne vara så vanligt?

Postat av: Erica

Hahaha vilket stolpskott till bvckärring då!! Det är ju verkligen inte tidigt, varken sitta lr åla/kryp. Det borde väl hon veta!!? hahaha

2008-06-12 @ 00:48:40
URL: http://ericaekera.blogg.se/
Postat av: maria

Oj, jag vet nog ingen bebis som INTE kan sitta vid sju månader. Lustig tant =)

2008-06-12 @ 15:47:03
URL: http://lillaviggo.blogg.se/
Postat av: marie

alla barn utvecklas olika och devin är ju vädligt tidig med allt därför hon blev chockad. neo blev korrigerat 8 mån kan inte sitta själv

2008-06-13 @ 14:21:27
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits