Skryt

Varning! Ett skrytinlägg, och tänker ni klaga så kan ni sluta läsa nu!

Jag är så otroligt stolt över min son, han är så himla duktig och nu i den här åldern märks det verkligen hur mycket han förstår egentligen. Tycker han förvånar mig varje dag nu för tiden för att han kan så mycket mer än vad jag tror. Några exempel är:

Om jag säger att nu är det läggdags så springer han direkt till sin säng och ställer sig och väntar på att jag ska lyfta i honom. Inga klagomål där inte, utan accepterar direkt att det är sovning som gäller. Så himla skönt att läggningen funkar såpass bra som den gör, det underlättar enormt att inte ha en gnällunge då speciellt nu när tvåan är på G. Han somnar som en klocka klockan 19 varje dag om vi inte är någon annanstans förståss.

När vi kommer hem från att ha varit ute säger jag bara vad gör man med skorna och då sätter han sig ner och försöker ta av sig dem. När de sen är av ställer han dem på skohyllan och ser jättestolt ut :) Kan lova att han förvånade mig enormt när han gjorde detta första gången.

På morgonen när vi ska till dagis och man säger nu ska vi till dagis så springer han antingen och rycker i overallen om den hänger på kroken eller så hämtar han sina skor och sätter sig på golvet och väntar på hjälp med dem. Sötnosen!

Han vet att när man säger mellanmål eller mat överhuvudtaget så ska man springa in till köket och ställa sig vid sin matstol för då får man snart något gott att mumsa på.
 
Idag hemma hos hans farmor så chockade han mig med att lägga sig på golvet när jag sa att vi skulle byta blöja på honom. Innan har han tvärprotesterat, men nu visste han precis vad som gällde och att det går mycket snabbare om man samarbetar.

Han vet att om man har skräp så kan man gå med dem till brasan så försvinner de. Han gick dit ett flertal gånger idag med papper och väntade på att farmor skulle öppna och kasta in dem så han fick se när de försvann :)

När vi ska ut så ställer han sig på översta trappsteget och väntar på att jag ska säga ska mamma hålla handen, sen räcker han handen mot mig och får gå ner för trappen. Han håller även alltid handen utomhus om jag säger så och är jätteduktig.

Barn kan verkligen så mycket mer än man tror och jag skulle nog kunna göra den här listan ännu längre, men nu får det räcka. Jag verkligen älskar att se honom utvecklas så som han gör! Han är i en riktigt rolig ålder nu då han lär sig massor och språket utvecklas enormt. Undantag från listan sker förståss, men oftast är han så duktig :)

Jag älskar att vara mamma!!

//S

Kommentarer:
Postat av: marie

ja dom förstår verkligen mer än vad man tror. dom är helt fantastiska dom små. Jaa visst är de att bli mamma är de mest underbaraste som hänt mig<3

Postat av: Rijo

Du. Nu är det såhär. Mammor och pappor, ska och får skryta om sina barn. Det finns juh inget mer älskvärt än sina egna barn. Man älskar dom så man kan dö och man är stoltast i världen och just därför så ska man vara ordentligt stolt och skryta om dom! Man kommer ändå få sig en känga av dom senare, när de trotsar och man vill DÖÖÖÖ just därför istället! =) Jag är lika stolt över min lilla skrutta (och min stora med förståss!) som du är!Kram!!

2009-02-26 @ 20:15:34
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: malin

Visst är det härligt när dom förstår, Alice är med jätte duktig på sånt. Pratade om det på bvc faktiskt.

2009-02-26 @ 20:33:26
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: maja

skryt på mer du... :-)

2009-02-27 @ 12:15:04
URL: http://metrobloggen.se/elias0711
Postat av: sara

visst är det roligt när man märker att dom verkligen förstår!

2009-02-27 @ 19:02:06
URL: http://zasata.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits