Året som gått

Ska nu försöka göra en sammanfattning om 2008.

Januari: Det nya året började i Göteborg eftersom vi då var och hälsade på Sara, Tobias och lilla Ebba. Det firades in med spelet galenpanna och lite champagne. -mys-
Jag började även att träna för att försöka komma i form igen och förlora lite gravidkilon som satt sig fast på mig som klister.

Februari: Min träning fortsatte.
Vi började på babysim med Devin och han vart stormförtjust på en gång, var en riktig hit tyckte han. Malin, Andreas och deras lilla Alice kom på besök också. Alltid trevligt!
Vi fick även denna månad åka in akut med Devin pga andningssvårigheter så han fick Bricanyl utskrivet som vi skulle ge under ett par dagar så att det blev bättre. Var skithemskt att se sitt barn så dålig -rysa-
Jag la även vantarna på en Nikon D60.

Mars: Flyttade till en ny lägenhet, en trea på bottenplan. Väldigt välbehövligt vill jag lova!
Malin, Andreas och Alice var även här en gång denna månad och hälsade på eftersom vi gick på Barnmässan i Karlstad tillsammans.
Devin började lite smått med smakportioner och lärde sig även att vända sig och snurra runt lite hit och dit.
Han döptes även denna månad och det vart ett riktigt lyckat dop med många fina presenter -tack-

April: Denna månad hände inte så mycket mer än babyrytmik, babysim och sen att Devin lärde sig att komma upp i krypställning helt själv. Var även mycket lek tillsammans med hans kompisar Neo och Kevin och sist men inte minst, han lärde sig att sitta helt själv utan stöd!

Maj: Busungen lärde sig att ställa sig upp i spjälsängen så den fick sänkas. Blev även en hel del långa promenader ut i skärgården tillsammans med Veronica och Emil -härligt-
En tripp till Göteborg för att vara med på Ebbas 1årskalas blev det också och i samma veva passade vi även på att träffa Hanna och hennes son Algot. Roligt!
Första gången Devin fick prova på att gunga var även i denna månad. Det var en super hitt!!

Juni: Jag och David fyllde 23 år. Mycket tid tillbringades ute i skärgården på altanen eller i poolen.
Devin lärde sig krypa på riktigt och även att gå med gåvagnen -duktig-
Jag fick mig en ordentlig öroninflammation och Devin fick sig två rejäla ögoninflammationer på raken. Hemskt värre!!
Neo fyllde ett år så vi hann iaf bli friska till hans kalas :)

Juli: Jag åkte iväg på Arvikafestivalen tillsammans med Hardin så David fick några dagar helt ensam tillsammans med Devin. Jag tyckte det var så hemskt att vara borta från honom så Arvika lämnades en dag innan festivalen var slut!
Devin fick sina första små tänder.
Jag åkte på käkhåleinflammation och blev enormt dålig, trodde jag fått en hjärntumör eller liknande och fick skallröntgas i Karlskoga.
Blev en tripp till Stockholm för mig och Devin för att hälsa på Rebecca och lilla William. Varmaste sommardagarna så vi orkade inte med så mycket annat där än att försöka överleva.

Augusti: Månaden började i Göteborg där vi lånade min pappas lägenhet för lite semester. Devin lärde sig att stå helt själv utan stöd där. Vi träffade Sara, Ebba och Tobias och även Amy, David och Oliwer. Vi åkte karuseller på Liseberg och hade jättekul, Devin gillar verkligen karuseller!! En tripp till Ullared hann vi med innan det blev hemfärd.
PLUSS på stickan blev det denna månad också -glädjeskutt- Devin ska vli STOREBROR!!
Var även till Motala och hälsade på Malin, Andreas och Alice vilket var jättetrevligt.
Min pappa fyllde 50 år.
Devin tog sina första små steg.

September: Mycket tid tillbringades på öppna förskolan. Det började gå mer och mer -kul-
Var även bort till Storforsmarknaden och kollade lite, men där var det ju bara skräp.
Rytmik och babysim fortsatte även som vanligt det!

Oktober: Devin sov för första gången i sitt liv borta en hel natt för att jag och David var på mina föräldrars 100årskalas. Var nog värre för mig än det var för Devin.
Devin fick en liten tremänning vid namn Arvid.
Fler och fler tänder ploppade fram.
Var till Motala igen, men denna gången för att fira att lilla Alice fyllde 1 år!!

November: DEVIN 1 ÅR!
Var på rutinultraljud för att se att allt var bra med bebben i magen, det var det som tur är. Inget kön kollades.
Det snöade så Devin var ute lite och lekte i den, han tyckte det var ganska spännande nu när allt helt plötsligt var helt vitt.
Gått halva tiden nu av graviditeten.

December: Luciafirande på öppna förskolan. Devin börjar försöka äta själv mer och mer och det har väl gått sådär.
Resa till Säfsen och åkte pulka.
Julafton firades först hemma hos Davids mamma och sedan vid Kalle Anka åkte vi över till min familj. -kul-
Vi fick Göteborgsbesök lagom till nyårsafton och det var ju trevligt! Deras tur i år att flytta på sig.

Ja, det var väl det året i korta drag.
Ett ganska lyckat år med andra ord!!

//S

Kommentarer:
Postat av: sara

oj att du kommer ihåg allt!

låter som ni haft fullt upp


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits