Riskförlossningar

Sitter och kollar på riskförlossningar på tv4fakta och sitter nästan med filten framför ansiktet emellanåt för jag inte vågar titta. De är ju sååå små en del bebisar! Den sista som de förlöste nu vägde bara 480 gram och föddes i vecka 24. Det ska inte vara så ju :/ Livet är bra oförutsägbart ibland.. eller ganska ofta!
Sen är det så himla sjukt att föräldrarna måste åka hem och lämna sitt lilla barn kvar på sjukhuset där!? Här i Sverige skulle de väl inte ens komma på tanken att skicka hem föräldrarna? Sjukt är ju bara förnamnet.

Jag är iaf så glad nu att jag redan är i v.28 och mitt barn ska nu väga över 1 kilo och har ganska bra överlevnadschans om den skulle vilja ut nu av någon anledning. Jag hoppas dock den stannar till v.37+, men sen får den gärna titta ut!!

Nej nu ska jag kolla mera fast jag inte borde.

//S

Kommentarer:
Postat av: marie

nej ajg vet de men de händer ändå. ja de är bra oförutsigbart och himla orättvist ibland. ja i svergie uppmanas föräldrarna att vara med sina barn hela sjukhusvistelesen och jag hade aldrig nånsing kunnat åka och bara lämna honom där som dom msåte i usa. visst nån gång åkte vi hem en sväng men de var bara för att kunna hämta andan lite...oerhört glad för att neo var såpass stor för att vara född 24+3 gick ju dock ner en hel del...

Postat av: saramichellesmamma<3

Ja de är sjukt att låta föreldrarna åka.. Och att ha en bebis i v 24 som är så liten,det vet ju Marie o tony om hur det är.. :)

ja tycker verkligen din graviditet har gått super fort hitills :D

2009-01-14 @ 22:28:36
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

Hon blir 16 månader på fredag! :D Så jäkla kul tid nu!

2009-01-14 @ 22:50:13
URL: http://livetsomemma.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits