Firat

När Devin hade vaknat på eftermiddagen och David kommit hem från jobbet så åkte vi iväg hem till min mamma och pappa för att fira min bror lite i förskott eftersom han snart fyller år. Där bjöds det på tacos och sen jordgubbar till efterrätt -mums-

Direkt vi kom dit hittade ju Devin dock till smultronen så det var bara att plocka "namnam" som han säger :)

  
Mums med smultron!

Så fort han hade ätit upp tog han skålen och sprang dit igen, "MERA!" ropade han. Så det var bäst jag följde med och plockade mer, är ju annars inte bara de röda bären som hamnar i skålen om han plockar själv ;) Jag hann smaka några jag också och de var verkligen riktigt goda.


Jag plockar och Devin äter ;)

Ute på gatan nedanför deras gård brukar det alltid finnas två vattenpölar, och så även idag, så Devin sprang ju dit precis hela tiden. Jag försökte sopa bort dem och det funkade kanon med lite hjälp av Devin som fick en egen liten sopborste att hjälpa till med. När pölarna är borta är det ju inte lika intressant att springa dit längre och jag vill inte gärna ha honom springandes i gatan! Sista gången han sprang dit ställde han sig där pölen varit och sa "borta" sen kom han tillbaka igen och höll sig på gården. Sötunge!


Varit iväg och sopat vattenpöl ;)

Min mormor och morfar var också där, och mormor vill ju så gärna att Devin ska säga hennes namn, för han säger ju alla andras och idag så kom det och hon blev så glad så :) Han sa både "scheshi" (kerstin) och "uffe" faktiskt. Han kan nästan säga vad man än frågar om nu tror jag om det inte är alldeles för komplicerade saker då såklart! Min bror försökte få honom att säga kvarskatt, men det funkade inte så bra haha!


Min morfar och mormor :)

En sak som var riktigt rolig var att Devin drog tag i sin morfars mustasch och sa "blää". Han gillar väl inte mustasch då eller så tycker han bara att det är konstigt att ha så mycket hår under näsan.. vilket jag kan hålla med om faktiskt -hihi-


Blää säger Devin och drar morfar i mustaschen!

Var en trevlig eftermiddag där ute fast att Vilde var lite kinkig då, men det kan ju faktiskt bero på att han fått två sprutor idag den lille kraken :/ Inte lätt att vara liten alltså, men man får ju tänka på att det är för deras eget bästa som de får dem.

Leker lite med skallran

Nu är vi iaf hemma igen och Devin var så trött så han protesterade inget alls om att få gå och lägga sig idag. Han brukar ju vara ganska snäll att lägga annars också då, men nu när det varit så ljust om kvällarna har det ju inte varit lika poppis att komma i säng såklart. Men inte ett pip från honom idag, somnade nog på en gång tror jag :)

  
Devin och Andreas

En bild på Devin och en på hans morbror Andreas får avsluta detta långa inlägg. Hoppas alla haft en riktigt bra dag idag!

Puss♦



Kommentarer:
Postat av: froidan [W - 07 & A - 08]

Hehe, ja det är verkligen svin långt :P



Ah, tror du inte han gjorde samma sak IGEN fast att jag flyttat på skålen så han ej skulle kunna nå den, men nej självklart så har han sina knep. Han rev ut hela skålen så det vart socker överallt, bara att ta fram dammsugaren, suck haha :P

Postat av: Nathalie

Vilken fin blogg och vilka otroligt fina kort du tar. Va har du för kamera och objektiv? Hur får du bilderna så starka? /Nathalie

2009-07-08 @ 00:37:08
URL: http://www.nathalielowqvist.blogspot.com
Postat av: marie

jättefina bilder. verkar ha haft en jättetrevlig dag:D

2009-07-08 @ 12:01:01
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag har också en nikon D60 men tycker att dina bilder blir mkt skarpare än mina. Jag fotar vanligtvis på Auto för de andra förstår jag inte så mkt av så det är väll därför kanske. Vilka fina namn dina söta pojkar har :) /Nathalie

2009-07-08 @ 12:27:28
URL: http://www.nathalielowqvist.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits