Tålamodsprövning

Devin har verkligen testat mitt tålamod sen han vaknade tills nu när han gick och la sig. Jag vet inte hur många ajaj jag fått säga idag men det är ju närmare 500 iaf!! Herregud vilken liten skitunge han kan vara alltså. Man får ju andas ut och räkna till tio många gånger för att inte tappa tålamodet helt och hållet. Jag har ganska kort tålamod också! Han har gjort allt han inte får idag och lite till minst tio gånger om!! Sen ställer han sig och bara hånskrattar åt mig när jag blir arg på honom och säger att han inte får göra så som han gör. Hur ska man göra för att han ska förstå att om man säger ajaj så är det ajaj?

Just nu vill jag bara säga upp mig som mamma en liten stund, sova någon timme och sen ta upp det igen, för jag är helt slut nu! Men det går ju inte att göra, bara att överleva helt enkelt.

Nu gapar Vilde här så nu är det väl dags att mata - igen.


Kommentarer:
Postat av: Vi plus livet - Blivande tvåbarnsmamma

Ja, jäklar vad tålamodsprövande det kan vara att ha barn ibland :-)

Postat av: Maria

Hehe ja tålamod är något som man verkligen får ha med de små liven ibland:)

2009-07-28 @ 14:19:10
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: mormor

Japp, ibland önskar man att det fanns tålamod på burk att köpa så att man kunde fylla på.

Tycker det låter som Devin är rätt lik Dig.

2009-07-28 @ 15:30:37
Postat av: Anonym

Nu är det fototävling på G!

Den som vinner får en länk!

Ni skickar bilden till min mail;

[email protected]

Tävlingen avslutas på torsdag



www.kkungjohanna.blogg.se

2009-07-28 @ 16:21:16
Postat av: Zarah

Så där är Neo i stort sett varje dag. En liten snärt på fingrarna funkar bra för att få han att inse "allvaret" med ajaj. Kanske låter elakt men Neo lyssnar inte för fem öre ibland :P

2009-07-28 @ 20:56:13
URL: http://fluflu.blogg.se/
Postat av: sara

låter som han kommit in i 2års trotset nu ;)

2009-07-28 @ 21:09:39
URL: http://zasata.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits