Sjukvårdsrådgivningen

Just det, måste ju bara berätta om imorse när jag ringde sjukvårdsrådgivningen för att fråga om råd om hur jag mår. Jag berättade för tjejen som svarade hur jag mådde och mina "symptom" liksom och hon rådde mig direkt att ringa till förlossningen i Karlskoga ifall det skulle vara något annat än just influensa.

Ringde till Karlskoga där en supertrevlig kvinna svarade, men hon tyckte att eftersom jag inte gått 36 fulla veckor än så skulle jag istället ringa till förlossningen i Karlstad.

Sagt och gjort, jag ringde till Karlstad. Där svarar en sur jävla kärring och säger direkt "det låter som influensa" och lägger sen på.

Eftersom hon i Karlskoga sa att jag skulle ringa henne igen om de i Karlstad inte var trevliga så gjorde jag det. Fick prata med samma snälla kvinna igen och hon var jätteförstående och trevlig och sa att de nekar ju ingen att komma in ifall jag ville det och sånt där, även fast de inte tar emot egentligen förrän 36 fulla veckor. Hon tyckte dock också att det lät som influensa på mina symptom och eftersom jag även har lite feber så skulle det iaf inte vara havandeskapsförgiftning för då hade man ingen feber. Om det blir värre tills imorn ska jag försöka komma in någonstans och ta blodtryck iaf för att se om det höjts eller inte, och har det det så får jag komma till Karlskoga. Skulle även känna om bebben rör på sig som den brukar och det har den gjort som tur är :)

Fattar inte varför det är sånna bitterfittor som sitter och svarar i telefonen i Karlstad. Där vill jag verkligen INTE föda mitt barn iaf!!

//S


Kommentarer:
Postat av: marie

dom är faktiskt jättebra i karlstad men du had oturen att få en som kanske hade en dålig idag men så ska man inte bette sig utan ta alla som ringer på allvar. hoppas de inte är nått utan bara en influensa!



Svar: tack så mycket. jo jag vet men de blir ändå att man sitter och klandrar sig själv:(

Postat av: maja

vilken folk det finns men hoppas det e bara influensa du har...

2009-03-09 @ 16:22:17
URL: http://metrobloggen.se/elias0711
Postat av: Rijo

Jag håller med. Man ska faan ta sitt jobb på allvar, var man än jobbar. Och särskilt kanske när det handlar om ofödda små liv. Krya på er!

2009-03-09 @ 16:31:20
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Renate

Gillar inte heller förlossningen i Kstad...föder inte där en gång till, inte frivilligt iallafall.

2009-03-09 @ 17:30:08
URL: http://oneeyedme.blogg.se/
Postat av: mia

Med erfarenhet av både karlskoga och karlstad....Skulle inte välja karlstad igen. Känns som att ta en kölapp, föda och sen är man bortglömd. Krya på dig Kram

2009-03-09 @ 21:31:41
URL: http://miahjartabarn.blogg.se/
Postat av: sara

vilken bitterfitta!

2009-03-10 @ 19:26:25
URL: http://zasata.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits