TRÖTT!

Jag blir så trött på David ibland alltså för han är så oförstående om hur jobbigt det är att vara gravid med sån smärta som jag har, att nästan aldrig få sova så mycket som jag behöver tar på krafterna och jag orkar inte med ALLT! Ändå är det alltid jag som får kliva upp på morgonen för att mata Devin och ta hand om honom för David för för trött >_< Men JAG då!?? Jag är väl för fan tusen gånger tröttare och ändå går jag upp och gör det som behövs!

Gissa vem som ligger och sover nu sen Devin gick till dagis.. jo, David. Sovit i tre timmar nu och bryr sig inte ett skit om vad som behöver göras här. -suck- Kan ju tro han gått tillbaka till spädbarnsåren så som han sover. Jag har till och med köpt vitaminer till honom för han sover så onormalt mycket och är trött jämt och ständigt. Lite jobbigt eftersom jag faktiskt är helt jävla slut jag med och jag KAN INTE sova.

Man blir bara så ledsen när man inte blir förstådd för fem jävla ören. Måste tjata hela tiden nu och det är drygt! Jag är trött på allt >_<

Klagoinlägg, men jag får klaga hur mycket jag vill i min blogg och David brukar annars vara jätteduktig på att städa och tvätta och sånt där.. men nu är jag trött på att jag aldrig får den vilan som jag verkligen behöver för stunden!

//S


Kommentarer:
Postat av: sara

Men skit i allt som ska göras när ni båda är trötta. det kan vänta

Postat av: maja

ta inte ut dig för mkt bara utan vila när devin e på dagis...

2009-03-05 @ 17:25:25
URL: http://metrobloggen.se/elias0711
Postat av: Virre

JAg vet precis hur det ät. Dennis är likadan. När jag var gravid med William så fick jag göra allt hela tiden fast jag hade sån foglossning och inte ens kunde gå. HATAR sånt! Och han inte blivit bättre än. Hatar karlar och deras jävla egoskallar!

2009-03-05 @ 17:44:34
Postat av: marie

tony är så där ibkand med när han säger att han är trött. men jag då jag är också trött...

2009-03-05 @ 20:42:57
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Zandra

Vet du vad jag tycker att du ska göra? Jo en dag nu i helgen när det är dax för er att gå och lägga er (om inte David jobbar eller något sånt) så stoppar du in 2 öronproppar i öronen, stänger er sovrumsdörr och går och lägger dig! David kanske kan ta en madrass och lägga sig inne i Devins rum så att han kan ta honom direkt när han vaknar utan att du ska behöva bli väkt. Kanske om det inte är för tidigt sen så kan han ju gå ut med Devin eller åka hem till nån kompis eller något så att du får sova ut riktigt tills du själv vaknar och när du sen går upp att du får tid att vakna i lugn och ro och bara sitta och äta frukost och dricka The i LUGN OCH RO!!!

Förklara för honom att du har ont och att du kanske känner lite oro att orka med allt om du inte får en chans att sova innan där kommer en liten ny bebis som kommer att vilja ha mat på dygnets alla timmar.Försök att förklara att du är trött!!! Förhoppningsvis så förstår han och om inte så kan du ju alltid erbjuda han att du kan göra samma sak för honom en natt så att han får sova (ja du vet hur karlar är, man måste muta dem hahahahah)...

Tycker faktiskt lite synd om dig...men bara på han och förklara!!!

Och du sen tänkte jag på en sak till...ni kanske kan lämna Devin nån gång till sin momor,morfar,farmor eller farfar så att du kan bara ta det lugnt och vila kroppen lite? Man är INGEN dålig mamma, Sandrah för att man erkänner att man behöver lite avlastning ibland speciellt inte när man är gravid och har ont! Tvärtom är det nästan värre om man sliter ut sig så i onödan att man blir sängliggande och inte orkar alls...



Skickar en bamsekram =)

2009-03-05 @ 21:59:39
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: sara

vad bra Zandra skrev" jag håller med henne.

2009-03-06 @ 10:01:05
URL: http://zasata.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits