Vecka 37


Vecka 37:

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärthjud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet vid denna tidpunkt är 34.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.

Barnet:
Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan nu variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka 9 cm i diameter. De restrerande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis mellan 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 cm. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.

//S



Kommentarer:
Postat av: Tess

Lilla gumman...

Lider med dig och din förbannade hosta!! Hjälper inte mollipect?

Nej, det är inte bara Leo som har annan pappa, Addi och Fhilip har sin pappa och Robin sin och Fabian har sin ;))



Ha en härlig dag

Kram

Postat av: Virre

Ja, jag var öppen 9 cm. Det var sjukt. När jag ringde in till förlossningen, kl 12 på natten så sa de att jag skulle invänta värkarna. När de drog igång så var kl 00.50 och då ringde jag igen och då sa tanten i telen att jag skulle ta 2 värktabletter och gå och lägga mej. Dum i huvudet var hon!!! Vi åkte in istället. Hade jag inte åkt in så hade jag fått föda hemma.. haa.. Det var sjukt.. Jag hade fixat hela öppningsskedet hemma.

2009-03-17 @ 11:04:06
Postat av: marie

tror siffrorna blivit lite fel ;)

2009-03-17 @ 12:04:18
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: marie

ja hade jag helt glömt bort de kikade jag ju på:)

2009-03-17 @ 12:09:09
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: nathalie med liam

Gumman! jag förstår verkligen att du är less på denna graviditet och att vara så sjuk som du varit under hela :( Jag lider verkligen med dig!! Men jag måste komma mer lite beröm hur det står ut!!

Och hur otroligt fin mage du har :D Jag blir avis på den !! =) Otroligt vacker..

man ser att den sjunkit massor nu :D Hoppas det är dags snart!! :D Kram!!

2009-03-17 @ 12:20:16
Postat av: malin

Så fin så!

Växt till sig nu i alla fall.

2009-03-17 @ 13:45:21
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha ja jag tycker också det känns som nya veckor hela tiden.. Men det går ju fort för dig med! Mindre än 30 dagar kvar... oj oj tänk att jag snart är 22 :P bara att kolla nedräkningen på din graviditetsnedräkning ju :D

2009-03-17 @ 16:11:11
Postat av: Lis

hejhej!

vilken datum är du beräknad till? Det skiljer jättestort mellan våra SF-mått :O

2009-03-19 @ 10:21:38
URL: http://liese.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits