Amning

Det känns verkligen inte som jag är gjord för det här med amning, jag har inte tålamod till att ha en skrikande bebis vid bröstet hela dagarna och nätterna. Hur gör man?? Okej, nu skriker han väl inte hela tiden, men han blir ju frustrerad när det inte rinner så snabbt som han vill eller när det liksom tar slut eller vad man ska säga.. vad ska man göra då? Alla säger att man ska låta dem suga hela tiden så kommer mer mjölk, men det känns ju inte som det gör det och det blir ju frustrerande för mig.. Känns som en ond cirkel, men jag vill ju verkligen att det ska fungera!

Hoppas det lättar snart..

//S


Kommentarer:
Postat av: Maria

För mig var det precis så som du beskriver med amningen, jag kämpade på ett tag till men det producerades inget mer mjölk även hur ofta jag än ammade. Så då bestämde jag mig för ersättning, det är ju faktiskt ett bra alternativ.



Gör så som du och Vilde mår bäst av.

Postat av: malin

Tyvärr är det sådär det är =/ Var iaf likadant för mig med Alice. Vi fick ju köra lite med tillägg så man skulle iaf kunna gå på toa i 5 min innan det var dags igen.

2009-05-01 @ 12:05:35
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: froidan - [W - 07 & A - 08]

Det brukar ju vara så i början, sen efter ett tag så blir det bättre!

2009-05-01 @ 12:40:50
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Zandra

Det här med amning är minsann inte det lättaste alla gånger. Jag har ammat båda mina barn, men alla gggr är det inte en dans på rosor. Om du och din bäbis mår bra av att amma så ska ni göra det och om ni inte mår bra av det så gör ni inte det, punkt slut. Du är inte en sämre mamma för att du väljer att inte amma, du är ändå den bästa mamman till dina barn =)

Ibland bara känns det som att där inte är tillräkligt med mjölk men oftast finns det det ändå, det är liksom mest bara i början som tuttarna är stora och svullna precis när de ska äta, efter nån veckor så är brösten liksom som vanligt förutom då det kankse är låååång tid mellan målen, då kan de ju svullna lite. Om du känner dig orolig så ring och prata med aminingscentralen, de kan säkert peppa dig om du fortfarande vill amma. Mina bröst har iaf blivit "normala" efter bara typ 2 veckor och där har varit fullt med mjölk ändå, ibland blir man "lurad# och tror att där inte är mjölk pga det men oftast så finns där både så att det räcker och blir över. och jag har ammat My tills hon var 10 mån och william tills han var 8 månader.

Iblans kan de ju skrika och gnälla om de inte får ett riktigt tag om bröstet, det är ju inte det lättaste alla ggr att få rätt på det när man bara är en liten bäbis. men kämpa på lite till om det är vad du vill annars som jag sagt innan är du fortfarande den bästa mamman dina barn någonsin kommer att få. KRAM

2009-05-01 @ 12:56:47
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Elin

usch Amning var inte min grej heller.

Hoppas det blir bättre

2009-05-01 @ 13:05:37
URL: http://elinnorgren.blogg.se/
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Elly och Nadja var så där i början. Jag har fått för mig de flesta är så, men att det oftast går över när de blir lite äldre. Jag kommer inte ihåg exakt när, men det varade inte så länge iaf. Kanske mest första månaden och sen vid 3 månader så hade de knappt tålamod att ligga vid bröstet alls. Hoppas du får lite fler pauser snart.

2009-05-01 @ 13:42:11
URL: http://mina2hjartan.babyblogg.se
Postat av: marie

jobbigt att du känenr sig:/

2009-05-02 @ 18:41:18
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits