Svar på kommentar

Lite svårt att svara på grejer när den som frågar är anonym, så jag får svara här.

"Anonym om Hurtigt!:
Varför går devin på dagis om du är hemma? tänkte hure ni resonerar i den frågan.. HAr haft den disskusionen med flera mammor runt mig. Nyfiken på hur ni gör å så :) Själv skulle jag ha liam hemma om jag hade en till liten.."
Devin går på dagis för han behöver det, jag skulle inte kunna ge honom all den stimulans han behöver nu när jag har en liten till här hemma. Jag skulle inte ens kunna ge honom det om jag så inte hade ett barn till. Han älskar att vara med andra barn och hitta på saker, han älskar att vara på dagis. Jag skulle inte vilja ta det ifrån honom bara för att jag är hemma just nu med hans lillebror. Vi har alltid varit mycket på öppna förskolan sen han föddes så han är van vid att vara med mycket barn omkring sig. Han är ju bara där fyra dagar i veckan 9-14, så det är inte så mycket heller. Han trivs och jag vet att han har det bra där :)
Hoppas det svaret dög.


Kommentarer:
Postat av: nathalie

skrev in mitt namn men det kom tydligen inte med!

Okej.. bara nyfiken hur andra resonerar..

2009-05-05 @ 09:38:08
Postat av: Anonym

som du skriver så behöver barn den stimulansen och uppmärksamheten som de annars inte får hemma, även fast man inte vill åtsidosätta nr 1 så blir det så omedvetet när 2an skriker, ska äta osv osv.. de stora barnen behöver få komma bort o känna att "här finns det tid för lek o bus". inte någon mamma som säger "vänta lite, jag måste ge bebis mat, jag måste... osv"

2009-05-06 @ 20:15:32

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits