Skyldig pengar

Är det bara jag som känner så att om man lånat pengar till någon så är det dens skyldighet att faktiskt se till så den betalar tillbaka pengarna? Jag tycker inte man ska behöva vara både utlånare och indrivare. Jag tycker faktiskt det känns jobbigt att fråga efter pengar, känns som man är snål då.. men det är ju mina pengar! Är någon skyldig något så får den se till att lämna tillbaka också.
När jag är skyldig pengar så håller jag koll på det, jag betalar tillbaka så fort jag har råd att betala tillbaka. Jag vet precis vilka jag är skyldig nu tex och hur mycket jag ska betala tillbaka.. jag kommer göra det så fort jag kan. Jag vet också vilka som är skyldig mig pengar men som inte betalat tillbaka. Några har varit skyldig lääänge nu, men jag har inte vågat säga något för känns som jag är tjatig och snål då. Men jag behöver pengar nu!! Så om någon känner sig träffad här och vet att ni är skyldig mig pengar så vore det bra att betala tillbaka nu.. Vi har ingenting denna månad som jag skrivit tidigare och jag hatar att låna av andra.

När det är såhär vet man ju vilka man inte ska låna ut till iaf.


Kommentarer:
Postat av: sara

Jag förstår vad du menar.

Postat av: Amy

Självklart är det dens som lånar ansvar!!

2009-11-10 @ 15:43:37
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: marie

självklart att man ska betala tillbaka. Jag avskyr att låna pengar från andra just de där att vara skyldig!!

2009-11-10 @ 19:36:27
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: andrea

ha som regel att inte låna ut pengar då? jag lånar bara ut till familj om det skulle behövas. kanske är det snålt oxå?

2009-11-10 @ 20:39:38
URL: http://nimsi.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits