Svar

Fått några kommentarer om att det är tidigt med godis.

Och jo, det tycker jag med. Hade det gått hade jag väntat tills de var minst 3-4 år iaf, men Devin vet mycket väl vad godis är och vilken dag det är i veckan så det går inte undanhålla så lätt eftersom vi under veckorna säger att godis äter man bara på lördagar. Om han då vet att det är lördag så frågar han ju såklart om han kan få lite godis och vad ska man då säga? Klart han får lite, han får ju aldrig annars så. Och Vilde försökte vi ge majskrokar och sånt istället men han såg ju att Devin fick annat och blev skogstokig.. så ja, lite godis på lördagar skadar nog inte så mycket! Inte alla lördagar han kommer ihåg att det är lördag, så är inte alla han får heller.

Så är det med det.


Kommentarer:
Postat av: Charles-Henrik

klart skruttarna ska få smaka på godis!

skillnad vore det väl om dom fick det varje dag!!

får du flera kommentarer om det så skicka dom till mig så ska jag lära dom veta hut!



2010-08-21 @ 22:02:51
Postat av: Jenny

Att folk ska lägga sig i så, jag tycker inte det är så farligt o som Charles-Henrik säger det är ju inte precis vare dag dom får de.



Jag tycker det har blivit sån hysteri runt vad barn inte ska äta :S

Postat av: froidan

Vilken töntig kommentar! Herregud vad gör det om dom äter lite godis en lördag? Så länge man sköter tandborstningen och inte låter godis-ätandet gå över styr så är det ju ingen fara!

2010-08-21 @ 22:33:54
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Sara & Tyra

Håller med ovanstående skribent. Klart dom ska få smaka dom också, de är ju inte dumma utan ser att man stopppar i sig annat än det dom får. Det är jäklar så mkt sämre med morsor som står och röker o sånt bredvid barnvagnar

2010-08-21 @ 23:19:00
Postat av: mia

Lördagsgodis är väl perfekt förstår mig inte på de där med o förbjuda allting...



På måndag kl 18 är det serieterräng. Kan du tipsa om nån som kan fixa blogg??

2010-08-22 @ 00:11:20
URL: http://miahjartabarn.blogg.se/
Postat av: Karin - mamma till Emil och Liam

Att folk orkar bry sig! De är upp till dig att bestämma! Trött ja blir på folk...

2010-08-22 @ 00:38:33
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv:Yes de va blåbär i gröten :)

2010-08-22 @ 10:28:44
URL: http://napmils.blogg.se/
Postat av: renate

herregud...man ger väl barna godis om man anser att de är stora nog, fattar inte denna sockerhysteri...skall inte barnen få äta gott också? Skall de kanske titta på när föräldrarna glufsar i sig?

Nej vet du vad...mina större barn äter lördagsgodis och har gjort ett bra tag och de har då INTE tagit någon skada...inte skall du väl behöva försvara ert helgmys?!

2010-08-22 @ 12:58:56
Postat av: Maria - Mamma till två

Äsch, lite godis en dag i veckan (och inte ens varje vecka) skadar väl inte =)

2010-08-22 @ 13:17:07
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tycker det är en sånt hysteri med sånt där! Någon gång ibland är det klart dom ska få godis eller nått annat gott!

2010-08-22 @ 14:03:30
URL: http://empeliel.blogg.se/
Postat av: andrea

det handlar väl knappast om att lägga sig i när man undrar om det inte är lite för tidigt? Och varför kan inte Devin istället äta sånt som majskrokar som du hellre ger Vilde? Godis är ju egentligen ganska onödigt!



/tjock godis-narkoman som hellre levt utan godis, kakor och annat.

2010-08-22 @ 20:28:19
Postat av: Hanna o Elliot o Nelli

Jag måste hålla med Andrea! VARFÖR är godis så himla självklart?

Jag vill inte klanka ner på någon, det är inte det jag är ute efter!

Men varför är det så självklart att barnen ska ha lördagsgodis? VARFÖR inleda dom i nånting som är bevisat är dåligt för oss alla? Ja jag äter själv godis på fredag eller lördag, men önskar att jag inte hade det beroendet! Jag har därför hållt mina barn utanför det där.

Barnens sötbehov finns INTE där från början utan det kommer nånstans ifrån!

Min Elliot (2 år o 4 mån)äter inte godis överhuvudtaget. Han frågar ALDRIG efter godis vare sig vi äter det när han ser på eller inte. Han konstaterar ibland att det där är mammas och pappas men säger ingenting mer. Vi håller honom också från saft och sånt, men självklart har han fått smaka det, det är svårare att undkomma då dom tom får det på dagis i mellanåt. Vi har erbjudit honom saft på nått kalas eller så, han har velat smaka men sen hellre velat ha vatten.

Men vad äter då Elliot istället? Ja till kalas vill han ha såna här typ bokstavskex, så det är väl det mest söta han äter. Han gillar fortfarande rån o krokar.

Elliot ÄLSKAR frukt och det äter vi också som godis.



Återigen är jag inte ute efter att trycka ner nån, för alla gör vi som vi själva vill! Jag vill bara öppna ögonen på alla som säger att de är självklart med godis till barnen! För det är de inte!



Som Emelie ovan skriver: "Någon gång ibland är det klart att dom ska få godis eller nått annat gott!"



SJÄLVKLART, gott i Elliots ögon är inte sött!

2010-08-23 @ 08:53:50
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits