Älskade lilla Devin

Vet inte vad det är med Devin nu för tiden, men det är säkert någon slags treårstrots som hör till. I vilket fall som helst så är det så sjukt jobbigt! Han testar mig precis heeeela tiden med allting! Allt man säger att han inte får eller som han vet att han inte får gör han om och om igen tills man blir helt vansinnig.
Just för sekunden är jag typ helt hes för jag sagt till så jävla många gånger!!!

Dessutom duger ingenting åt herrn för att äta heller. Nej för han tycker inte om mat som han börjat säga. Han vägrar äta! Han kan stå och tjata om hur hungrig han är, men äta det tänker han minsann inte göra. På dagis går det hur bra som helst och han äter massor, men här hemma ska han bestämma allt tydligen.

Jag blir galen! Så fort David kommer hem sen ska jag dra till gymmet för jag står inte ut en sekund till här just nu.. behöver rensa tankarna lite!



Kommentarer:
Postat av: Emma Viklund

Men usch :( Sägs ju att 3års trotsen ska vara skitjobbig :/ Sånt ser jag inte fram emot, men redan nu (runt 1½år) börjas det ju!! Jag brukar säga att detta är uppvärmning för vad som komma skall (2 och sedan 3årstrots), blää...



Tur dom är söta och att man älskar dom, annars hade det inte blivit lätt ;)

Postat av: mamma/mormor

Testa o trotsa känner jag igen från någon honom närstående, men som sagt det är faktiskt fullt normalt även om det är skit jobbigt när man står mitt uppe i det.

Kram

2010-12-21 @ 16:42:34
Postat av: Elin, Albin & Ellas mamma

Usch trotsen blir man bra less på. Albin blir ledsen så fort man säger nej. Förut blev han arg och skrek men nu tar han till tårarna ist men han testar inte så mkt faktiskt.

2010-12-21 @ 16:55:08
URL: http://elinnorgren.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

jobbigt för er alla. Men sån tur är det bara en period och något som tillhör men klart det måste bli oerhört påfrestande för psyket!

Postat av: Sara - Ung, galen, barnvagns nörd, eller bara vanlig?

Låter lite som här, men tänk på att om han trotsar dig så är det för han litar på dig, och han uppför sig på dagis betyder att du gjort ett bra jobb!

2010-12-21 @ 19:56:48
URL: http://zasata.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits