Prickig korv

Vildes ben ser idag ut som prickig korv av någon skum anledning. Igår hade han lite prickar runt knät, men det var kanske 5 stycken max så jag tänkte inte mer på det. Idag har han massor på båda benen, precis överallt! Lite svaga pricka på armarna börjar synas också, men ingenting på rygg eller mage. Jag var på bvc när jag upptäckte alla nya prickar på benen iaf så jag passade på att fråga min bvc-sköterska. Hon trodde han fått något han är överkänslig mot, men jag kan verkligen inte komma på att han fått något annat än han brukar få.. Får hålla koll på det där iaf, lite skumt är det ju, men verkar iaf inte klia som tur är för han bryr sig inte!

Någon som har några förslag på vad det kan vara?


Kommentarer:
Postat av: renate

citrusöverkänslighet brukar se ut så bl.a.

2010-05-12 @ 12:25:30
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

ja låter som nått som han inte riktigt tål. Vet neo fick massa prickar på hela kroppen förra sommaren tror jag det var. varade några dar sen försvann dom lika fort som de kom!

Postat av: mormor

Förslag på prickig korv. Nya kläder som inte varit tvättade. Nytt skölj eller tvättmedel.

Kram

2010-05-12 @ 13:14:57
Postat av: Johanna

Tomat kan ge just den reaktionen med, eller röda färgämnen!

2010-05-13 @ 08:32:33
Postat av: Linda

det kan ju va en överkänslighets reaktion... Men jag råder dig att hålla lite koll så han inte får ont i lederna. Min son har HSP och det började med prickar på benen...

2010-05-16 @ 12:26:41
URL: http://underbarastelinda.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits