Å N G E S T

Har varit en ångestfylld dag detta. Imorse fick jag ett samtal från min chef där hon sa att om jag inte börjar jobba på onsdag nästa vecka så är risken enormt stor att när jag väl börjar sen den 1 okt så kommer jag få jobba i Örebro istället. Jag är ju anställd via proffice och kan hamna lite här och där alltså och nu hade de fått in ett uppdrag i Karlskoga och därför ringde hon mig. Paaniiiik var ju det första eftersom jag absolut inte vill vara i Örebro och behöva pendla så långt och kanske inte se mina barn förrän på helgerna bara, det andra var ju ångest över att behöva börja jobba snabbare än jag tänkt mig och hur skulle det gå till när Vilde ska börja skolas in till veckan?? Efter lite samtal hit och dit så löste det sig så att Vilde börjar inskolningen redan imorgon. Min bebis ska alltså börja dagis IMORN!?!?!? Kan säga att det varit en hel del tårar här hemma från min sida, jag har panik och ångest om vartannat verkligen. Vet inte hur jag ska klara av att börja jobba nu efter 3 år mammaledighet? Känns lite som att världen går under. Kommer ju bara hinna med en veckas inskolning också istället för två som det brukar vara, känns som jag är sämsta mamman på jorden som lämnar barnen på dagis heldagar. Vet inte om det är värst för dem eller för mig egentligen, men jag tycker iaf det känns brutalt jobbigt.

Jag har å n g e s t, och nu går jag och lägger mig innan syndafloden börjar rinna igen.

Suck



Kommentarer:
Postat av: Carro

Men du, du får iaf se det som en bra lösning! Du är ju nära dina barn om det skulle vara någonting. Och vilken tur att han faktiskt kunde börja inskolas tidigare, håller tummarna för att han ska trivas! Och du, var glad att du har ett jobb, det är alltid enklare att söka nytt när man redan har ett. Och fråga om det finns möjlighet att gå ner i tjänst. Jag hade inte heller velat jobba 100% när man har så små barn. Frågan är fri!



Jag hoppas allt känns bättre om ett tag. KRAM!!

Postat av: Zozou

Det kommer att gå bra tjejen! Jag är ju på jobbet om det skulle vara nåt! Kram /Z

2010-09-07 @ 21:39:36
URL: http://zozou.blogg.se/
Postat av: maja

Hej!

Du ska se att det kommer å gå bra! lycka till imorrn med vilde... kramiz

2010-09-07 @ 21:40:19
URL: http://elias-izabelle.blogspot.com/
Postat av: ♥ Nina ♥

Det är jobbigt, men så är ju livet. Vilde kommer älska det på dagis! Blir det samma som Devin är på? Då har de ju varandra dessutom! Detta fixar du, även om det kommer kännas tokjobbigt i början ... men sen blir det mindre å mindre jobbigt. Men jobbigt är det alltid tycker jag. Att vara i från sitt barn om dagarna, det suger. Men man måste ju jobba å försörja familjen. Å som du skriver är Örebro inte ett alternativ. Jag säger go for it, å försök å hitta lite positiva saker med att börja jobba igen! Du är stark gumman! KRAM

2010-09-07 @ 22:07:46
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Amy-mamma till Oliwer, Elliot & gravid

Förstår dig.. Inget skoj.. men som jag märker på mina barn nu så är det nog värst för mig. DOm har skit kul och bryr sig inte värst mycket, men det gör jag :(

2010-09-07 @ 22:15:24
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag måste bara påminna dig om att så länge som du har småbarn så har du all rätt i världen att jobba 75 %, vilket blir betydligt kortare dagar, eller en dag mindre i veckan! Det är en chans du kan utnyttja! Du kommer inte bli världens sämsta mamma utan världens bästa mamma som ger pojkarna ALLT av dig när du väl kommer hem och får en chans att sakna dom lite! jag kan nästan svära på det! Hoppas att allt kommer kännas lite bättre inom en snar framtid!

"livets stora hemlighet, ALLT kommer bli bra"

Kram!

2010-09-07 @ 23:13:54
URL: http://sandradendara.blogg.se/
Postat av: Carro

Hoppas det löser sig för dig!

2010-09-08 @ 00:24:21
URL: http://niiiilorac.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Förstår att du kan känna lite panik! Skulle jag med gjort! Men hoppas det löser sig

2010-09-08 @ 09:13:36
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tror du? Hmm.. har svårt att tro att han kan spela så bra.. Man riktigt ser ilskan och frustrationen koka i kroppen på honom. Har du sett alla videor?

När jag såg denna trodde jag också att det var fejk.

2010-09-08 @ 10:38:20
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du har rätt.. Dom är fake.. Finns flera av vissa filmer på youtube som inte har exakt samma innehåll.. Finns även en intervju med mamman där..

2010-09-08 @ 11:20:02
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Klart det blir panik och ångest när det går så himla fort i svängarna. Men det kommer bli bra och inskolningen kommer gå bra. Jag skulle tagit samma beslut som dig än att behöva pendla till örebro! Du är inte alls en dålig mamma! Det kommer bli bra! Massa styrke kramar


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits