Bikarbonattestet

Testat bikarbonat-testet tre gånger nu i olika veckor.. Senaste gången var idag och alla indikirerar på att det är en tjej i magen på mig. Synd bara att jag inte visste om detta testet när jag väntade Devin & Vilde så jag kunde jämföra resultaten och se hur de stämmer. Ca 70% säger att det stämmer för dem iaf, men jag tror fortfarande på en liten pojke i magen :)

Testet går till såhär att man tar 2 tsk bikarbonat i en plastmugg, sen tar man och kissar ca lika mycket i en annan plastmugg och häller sen över det i bikarbonatet och rör om en snabb gång. Om det bubblar, skummar eller pyser så ska det tyda på en pojke i magen och om det inte händer någonting alls så ska det vara en tjej. 

Spännande att se om det stämmer.

Jag fick iaf David att testa också och för honom skummade det som bara den. Spännande!



Kommentarer:
Postat av: Amy- 23 & tre barnsmamma

sa ju att det var en tjej

Postat av: Erika - Miliam&Miltons mamma <3

Jag ska testa detta och se vad det visar :)

2011-08-27 @ 10:06:13
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
Postat av: Erika - Miliam&Miltons mamma<3

Testade nu, det började skumma lite och även ett pysande ljud, alltså en pojke, och det är ju rätt :D haha.



Händer det inget alls med ditt? :)

2011-08-27 @ 10:40:09
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

Häftigt! Ska verkligen bli spännande att se om det stämmer:)

Postat av: Linn med Milia

Jag måste oxå testa! Glömmer bort de heeela tiden! Vill hellst ha morgonurin... Så det är minst påverkan av de jag ätit under dagen.

2011-08-27 @ 20:13:27
Postat av: Ida

detta ska jag pröva spännande :)

har du fått bebisen eller är det inte tänkt än? vad blev det isåfall? :D

2011-10-18 @ 15:46:36
URL: http://iiiiiida.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits