Jaha, då har man ramlat av

Någon gång ska väl vara den första och idag har jag ramlat av en häst i full galopp för första gången! Något jag helst aldrig mer vill göra igen då jag har så ont nu så jag typ inte kan röra mig :/
Inte riktigt meningen att galoppera överhuvudtaget, men när vi nästan var hemma så kunde inte Glaesir som Susanne red på hålla sig längre så han triggade igång Aska som Ida satt på så hon satte igång i full galopp. Då tyckte Rimi som Mi satt på att det verkade skoj och drog iväg han också och Jaffe var ju inte sen att hänga på (som jag satt på). Jaffe ville ju gärna komma före de andra och det var ju snabbaste möjliga så jag släppte ju tillslut tyglarna när jag insåg att det går inte få stopp på honom så jag tog rejält tag i manen för att hålla mig kvar istället. Då kommer det ju såklart en traktor högst uppe i backen så Rimi tvärvänder ju så Mi flyger av och bryter handleden, då tvärstannar ju Jaffe också i någon slags stegring så jag flyger av och slår i höften och sen huvudet med världens fart. Blir typ stjärnor framför ansiktet och jag har ju ingen som helst möjlighet att flytta mig innan Glaesir kommer bakom och jag bara tänker nu kommer han trampa ihjäl mig... Som tur var så tvärstannade han innan mig så Susanne flög ju också av. Ida och Maria (red Hrappur) ramlade inte av, men kaos var det ju. Fy fan!
Nej usch alltså.. inte roligt! Hoppas bara det går bra för Mi's handled nu och min höft då. Susanne överlevde utan större men.
Blir nog ingen ridning för mig imorn inte!

Kommentarer:
Postat av: Emma Viklund

Sv: Men han var inte sur, man kan ju inte se glad ut jämt ;) Han var bara extremt trött...



Ja, kan tänka mig att det blir sura miner då lillebror ska ta storebrors leksaker, men än så länge delar Viggo med sig av alla hans leksaker till Melker :) Får se hur länge det får vara så :D

Postat av: Alfva

Men herrejisses så läskigt det lät! :( Tur att det gick bra för er! Huvva, jag är så glad att jag är rädd för hästar!

2011-02-26 @ 14:45:26
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Swedi

Opålitliga grejer...

2011-02-26 @ 15:18:51
Postat av: zasata - en emetofob

MEn fy vad äckligt, tur att det gick bra endå.Hästar trampar väl "aldrig" på människor?



Leo har stl 92 på byxorna. Hörde att dom var små. Men dom är precis som alla andra VV i 92.

2011-02-26 @ 16:24:32
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: Amy-23 & 3 barnsmamma!

man ska ju ramla av 100 gånger för att bli en bra ryttare vettu :P

2011-02-26 @ 21:42:47
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Läskigt!! Tur du inte blev trampad av den andra hästen iaf... hoppas höften blir bra.

2011-02-27 @ 07:51:02
URL: http://rosorochpalmblad.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Egentligen ska du hoppa upp och bara skritta runt lite så du inte blir rädd för ridningen.. när jag ramlade av sist så hoppade jag inte upp och det har gjort att jag är jätterädd för att rida nu :(

2011-02-27 @ 09:10:27
URL: http://specs.blogg.se/
Postat av: Elin, Albin & Ellas mamma

Usch, läskigt. Ni hade tur i oturen.

Därför jag håller mig undan hästar ;)

2011-02-27 @ 10:58:30
URL: http://elinnorgren.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Men fy så otäckt! Så skönt att det gick bra trotts allt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits