I min matlåda

I min matlåda till imorgon finns det:



Korvstroganoff

600 gr sojakorv
1 st gul lök
1 brk champinjoner (jag tog färska)
smör att steka i
1 brk krossade tomater (400gr)
4 dl creme fraiche
senap (efter smak)
salt
peppar
maizena ljus såsredning

  • Skär korven i strimlor
  • Bryn lök och champinjoner i smör
  • Tillsätt den strimlade korven och bryn även den
  • Häll sedan i de krossade tomaterna, creme fraiche och senapen
  • Rör ihop och låt puttra
  • Krydda efter tycke och smak
  • Tycker du den är för lös kan du reda med maizena redning till önskad konsistens, funkar även med vetemjöl och vatten ihopblandat


Blomkålsmos

Blomkål
Smör
Grädde
Salt
Peppar

  • Koka blomkålen tills bitarna är mjuka
  • Häll av vattnet
  • Lägg i en klick smör och mixa
  • Krydda efter smak och blanda i grädde till önskad konsistens
Vi hade knappt i någon grädde alls, tyckte inte det behövdes



Behöver jag ens skriva att jag redan nu längtar till lunchen imorgon??


Kommentarer:
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

såå gott med stroganoff :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits