Omelett med champinjonstuvning



Omelett i ugn (4 port)

4 ägg
4 dl lättmjölk
½ tsk salt
½ tsk peppar

Blanda allt, häll i formen och in i ugnen på 175-200 grader i ca 25-30 min!



Champinjonstuvning (4 port)

ca 400 g färska champinjoner
2 msk smör
1 msk vetemjöl
1 dl grönsaksbuljong
2 dl grädde (jag tog matlagningsgrädde)
ca 1 dl riven ost (det strunta jag i)
salt
peppar

Skiva champinjonerna och fräs i smöret
Pudra över mjölet, rör om och späd sen med buljongen och grädden
Tillsätt salt och peppar efter smak
Låt småkoka i 15 min
Tillsätt osten när stuvningen nästan är klar (detta skippa jag)


I min mun smakade detta underbart!


Kommentarer:
Postat av: sara - mamma till wilda

Det kan jag verkligen tänka mig. Lät riktigt mumsigt

Postat av: sara - mamma till wilda

Ska flytta för långt ifrån tyvärr. Skittrist!

2011-01-13 @ 14:17:14
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Andrea

Sån brukar vi äta på jul :D TOkgott!

2011-01-13 @ 17:29:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits