Senapstorsk

Idag överraskade jag David och barnen med att göra en fiskrätt till dem! Överraskade nog mig själv också för jädrar så lätt det var och det var uppskattat, iaf hos David och Devin :)



Senapstorsk

1 paket (400g) djupfryst torskfilé
1 tsk salt
1 krm peppar
1 dl creme fraiche
1 dl mjölk
1 msk potatismjöl
2-3 msk senap
1 dl riven ost

Gör såhär:

1. Halvtina torskfilén och skär den i ca 1 cm tjocka skivor. Lägg fisken i en lätt smord ugnssäker form. Strö över salt och peppar

2. Blanda samma creme fraiche, mjölk och potatismjöl. Tillsätt senap

3. Häll såsen över fisken och strö över osten

4. Tillaga mitt i ugnen i 225 grader, 15-20 min


Lätt som en plätt och enligt dem var det gott också, kanonbra det ju! Devin brukar tjata om fisk hemma så han var nöjd :)



Kommentarer:
Postat av: David boqwist

Det va gött som fen :)

2011-07-05 @ 08:03:05
Postat av: Jenny

Det måste jag prova!!!

2011-07-05 @ 09:56:41
Postat av: Erika - Miliam&Miltons mamma<3

Sv: Tack , håller med:D

Postat av: Viola, 22-årig tvåbarnsmamma

Det där måste jag prova :)

2011-07-05 @ 20:22:45
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

Låter väldigt gott!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits