Vegetarisk lasagne

Testade nytt recept nu idag!



Vegetarsik lasagne (6 port)

2 morötter
2 zucchini (jag tog 1 stor)
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
½ chilipeppar eller annat med hetta (jag kryddade ist med cayenne)
1 msk olja
1 brk krossade tomater
2 dl creme fraiche
2 tsk salt
0,5 tsk socker (tog jag inte i)
Nymalen svartpeppar
250 g frusen bladspenat, tinad
200 g fetaost
Lasagneplattor
Riven ost, smakrik

Gör såhär

Skala och skär morötterna i halvmånar, skär zucchinin också i halvmånar eller kvartar beroende på storleken. Hacka löken, vitlöken och chilin (om du använder den).
Fräs löksorterna i oljan tillsammans med morötterna, tillsätt zucchinin, tomaterna, creme fraichen och kryddorna.
Låt puttra i ca 10 min. Smaka av och justera framförallt chilimängden.
Krama ur spenaten, smula fetaosten och börja lägga samman lasagnen.
Först lite sås, lasagneplattor, lite sås, spenat och fetaost, lasagneplattor, sås, spenat och fetaost, lasagneplattor, sås och sen den rivna osten över.
Grädda i 225 grader i ca 30 min.



Mums så gott det vart!!!



Kommentarer:
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

Lät också riktigt gott. Tror jag neo skulle gilla!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits