Sova i skift / RS-virus?

Usch denna dag tog ju en annan vändning än man hade hoppats på. Den började bra med att jag hade en trevlig makeup med Jenny, men redan då tyckte jag att Levis lät ovanligt hes och rosslig mot vad han gjort senaste dagarna. Han blev bara hesare och hostade mer så jag ringde till 1177 och där skickade de oss till barnakuten i Karlstad då det går RS-virus nu och de tyckte hans symptom lät precis som det. Var bara att ringa dagis och höra om de kunde stanna längre vilket de såklart kunde och sen åka iväg.

I Karlstad sen fick man ju åka runt parkeringen typ 20 varv innan man ens fick en plats. Fattar inte varför de inte gör större parkering där när det ALLTID är knökfullt. Sen borde de verkligen fixa de där automaterna där man betalar så de kan ta emot visa-kort. Alla har inte kontanter!

Iaf, vi kom till barnakuten och de kollade hans syremätning, kissprov, temp, lyssnade på lungorna och lite sådär. Ingen feber och det var ju bra men symptomen är ju fortfarande tecken på att han troligtvis har fått RS-virus så de tog ett prov i näsan på honom där de sög ut lite slem/snor. Inte så poppis från Levis sida! De ska ringa oss om det visar att det är det som han fått. Så länge han äter bra och inte andas för snabbt så fick vi åka hem, men blir det någon skillnad där ska vi tillbaka direkt! Vi fick ventoline utskrivet iaf.

Nu sitter man här hemma och är orolig som tusan för att ens lilla hjärta är så hes och rosslig :( Helt skakis av ventolinet är han också och det är ju inte kul att se honom så heller. Blir nog till att sova i skift i natt för annars kommer jag inte alls kunna sova. Bebisar borde inte få vara sjuka!!

Fick låna ett andningslarm ifrån en vänlig själ (Kristin), men vet inte om det kommer stilla min oro jättemycket mer som läget är just nu. Jag är en orolig mamma av mig och tror inte jag litar på att en teknisk pryl ska veta om han andas eller inte.. även om den säkert är jättebra och tillförlitlig. Är ändå min bebis det handlar om.

Blir nog en lång natt detta...


Kommentarer:
Postat av: Therese

Usch vad otäckt! Hoppas han snart mår bra igen,och att ni får en lugn natt.

2012-04-11 @ 22:28:01
Postat av: mlisan

Ush så jobbigt, jag kan riktigt känna oron... Jag ska hålla alla mina tummar å tår för att er lillprins inte blir sämre och att han snart är frisk och kry igen! kram

Postat av: Alfva

Ånej - inte ni också.. :( Känns som varenda en jag vet som fått barn i vinter har varit igenom just det här och ofta varit inlagda på sjukhus med. Hoppas Levis mår bättre snart!



2012-04-11 @ 23:00:12
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Johanna

Nej usch, stackare. Hoppas han blir frisk fort och att det inte blir värre!

2012-04-11 @ 23:07:19
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Karin

Usch stackars liten! Håller tummarna att det inte är rs virus och att det försvinner snart! Inte kul alls när ens småbebisar är sjuka!

2012-04-12 @ 00:11:36
URL: http://liamojag.blogg.se/
Postat av: Helen

Men usch och fy så jobbigt . Hoppas det går över fort . Förstår din oro med att inte kunna sova och jag vet inte heller om jag skulle lita på ett larm . Men då är det skönt om man kan dela upp sig och sova i skift .



Massa krya på sig till liten från mig .

Kram

Postat av: Amy - 3 barns mamma vid 23

samma här... inga parkeringar och bara mynt!! Hur tänker dom när man står där med sjuka barn....

2012-04-12 @ 07:54:50
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

Fy sjutton vad läskigt, åh vad jag lider med er! Hoppas att han snabbt frisknar till nu!

2012-04-12 @ 09:27:02
URL: http://vardagspusslandet.blogg.se/
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

hehe nä där finns de aldrig några parkeringsplatser s¨vi ställer oss alltid på hab parkeringen:P Hoppas att natten gick bra och att ventolinet gjorde sitt!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits