Klantigast i kommunen!

Herregud alltå, igår tog jag priset i klantighet minsann! David började jobbet vid två så han åkte runt klockan ett till Karlskoga. Så vid två när jag skulle åka iväg för att hämta barnen så hittar jag ju inte bilnyckeln - den hade ju David råkat få med sig. Jag letar därför upp reservnyckeln, låser upp bilen och eftersom jag tänkte åka direkt till lekparken efter dagis så har jag med barnvagnen ut och även fika till barnen. För att fälla ihop vagnen så lägger jag nyckeln i den och stoppar sen in i bilen. Springer efter det in för att hämta något som jag glömt och kastar in - och sen stänger jag bagageluckan!! Hur klantig får man bli!?? Där inne var bilnyckeln ju och nu var bilen låst igen -suck-
 
Ingen vagn hade jag ju heller så att gå och hämta barnen gick ju inte. Var bara att ringa dagiset det och berätta om min klantighet och sen fick jag ringa Davids mamma som var på jobbet och fråga om jag kunde låna hennes bil, vilket jag kunde. Så hon kom hit och tog hand om Levis medan jag åkte till Karlskoga och tillbaka för att ha tag på bilnyckeln!
 
Tur att vårt dagis är så flexibla så det var inga problem alls att barnen stannade längre -puh- Verkligen tur att jag inte satt in Levis i bilen innan bara för det hade varit hemskt! Men nu gör jag nog inte om detta igen iaf haha, och vi hade ändå en trevlig stund i lekparken sen :)
 
Är ni lika klantiga som mig??
 
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits