Besviken gånger 1000

Ja, nu är man hemma igen då och ingen bebis har man med sig =(

Vi kom dit strax innan halv åtta, så vi var lite tidiga. Jag fick då ligga med ctg-kurva på magen och barnmorskan kom med en macka och té under tiden. Bebisen blev helt tokig och sparkade som en dåre när kurvan satt på, gillade visst inte den, eller så ville inte bebisen att vi skulle tjuvlyssna på den. Iaf, allt såg jättebra ut där och jag har ju iaf en hel del aktivitet i livmodern och massa sammandragningar.. men de gör ju ingen nytta för de gör ju inte ont. Bara lite förträning typ :/

Efter det så kom en läkare och undersökte mig och kollade om jag var mogen eller något. Det var jag absolut inte så han vägrade ju starta en förlossning på det. -snyft- Jag blev ju såklart jättebesviken och började storböla >_< Liksom han vi träffade igår sa ju att om jag inte var mogen än så skulle de starta mig med gelé eller tabletter, men det vägrade denna läkaren att göra. Han sa att det var bara att vänta. SUCK!! Han gjorde även ett ultraljud för att kolla hur bebisen låg. Han som jag träffade igår sa ju att den låg bra och långt ner mot "utgången", men han idag sa att bebisen var rörlig och låg högt uppe så det var inte på gång på länge menade han på..... Fy fan alltså!!!

Barnmorskan sa då att de kunde ge mig något att sova på, så jag fick EN tablett med mig hem. EN jävla tablettjävel. Vad fan ska jag göra alla andra jävla nätter fram tills det ska starta då??? Så jävla dålig stil så det finns fan inte. Han läkaren sa att jag skulle ta alvedon för att sova som om det vore ett sömnpiller.. ehh? Jag kan inte sova på alvedon liksom. Jävla nötter!!

Nu har man verkligen tappat allt förtroende för läkare och deras kommunikation med varandra. Liksom de jag träffade nu undrade typ vad vi gjorde där!? Helt stört, för jag fick en lapp med tid och plats och han igår ringde ner till förlossningen för att se så de inte hade fullt. Men det verkade de jag träffade idag inte ha en jävla aning om.

Jag är så jävla ledsen och besviken nu så det finns fan inte. Jag vill typ bara gräva ner mig och dö ungefär!! Nu vet man ju att det inte ens är nära på gång heller enligt dem och det känns ju inte direkt som en tröst. Nej fy fan :(

JAG HATAR FAN DETTA NU!!!!! -gråta-

//S


Kommentarer:
Postat av: Therese

Vad tråkigt att du blev bemött på det sättet.!!

Men det är inte säkert att det är låångt kvar bara för att bebisen är rörlig, vet massor av vänner som haft rörliga bebisar och vips så har förlossningen startat. Många omföderskors bebisar blir aldrig ruckbara eller fixerade.

Hoppas att det snart startar.

kramar

2009-04-03 @ 11:04:16
Postat av: Nina

Jag har hört många som råkat ut för det där =( Var lite så under sommaren då jag låg inne med, olika besked från olika läkare .. suck. Den ena sa att jag skulle få åka hem (ville hem) .. men den andre sa att det gick då rakt inte... det är såååå förargligt! Du får väl ringa igen om det inte går å sova å be å få träffa samma läkare som sist!!! Boka in med denne!

Postat av: sara

usch vad jobbigt men igångsättningar fungerar inte så ofta. För mig gick det inte alls trotts att jag var 3cm öppen och fick både gele och dropp dom försökte i sex timmar men det är väldigt påfrestande för bebisen... Nu fick jag ju snitt istället två dagar senare och det var UNDERBART. Om du vill läsa om mitt snitt så skrev jag om det i bloggen. Det bästa är ju om du startar av dig själv nu för en igångsättning om den funkar är oftast väldigt utdragen och smärtsam i jämförelse när kroppen gör det själv..

2009-04-03 @ 11:45:21
URL: http://saraseal.blogg.se/
Postat av: froidan

Men då, jävla läkare!! Förstår att du vart besviken!

2009-04-03 @ 12:58:57
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Maria

Nej, vad dålig stil:(.

2009-04-03 @ 13:08:46
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: Zandra

Åh kan tänka mig att du måste varit jättebesviken =(

Kan trösta dig med att säg att när jag var hos min bm sista gången när jag väntade Wille så var han inte heller fixerad utan ruckbar. Det är rätt så vanligt att omfödarbebisar inte fixerar sig förrens just när det är dax! Och William är ju född en vecka innan BF =)

Så jobbigt för dig att du inte får sova...tycker faktiskt lite synd om dig MEN det bästa är ändå att låta kroppen sköta allt åt en och vänta tills både bäbisen och din kropp är helt redo. och vet du? kroppen brukar på något mystiskt sätt samla på sig massor med energi precis några dagar innan förlossningen så att man orkar med allt. Försök prata med David och kankse kan ni komma överens om att du får sova själv inne i sovrummet tills bäbisen har kommit så att du kan vila utan att höra Devin vakna osv...David kanske kan ta soffan i Devins rum?

Vet att det inte är det lättaste med en 1-åring hemma men försök att bli en "soffliggarmamma", vila och ta det lugnt så mycket du bara kan tills det är över!

Massa kramar!

2009-04-03 @ 13:25:53
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Sara & Tyra

Men fy fan vad dåligt!

2009-04-03 @ 13:48:25
Postat av: Becca

Men då gumsan, vad tråkigt. Men om det någon tröst så var inte Vincent fixerad när han kom.

Vi håller alla tummarna på att du får sova lite inatt och att han kommer imorn ;)



Puss o kram//becca o killarna

2009-04-03 @ 14:07:19
URL: http://www.metrobloggen.se/beccis88
Postat av: Renate

Nä va träligt!!!

Varför säger de olika? Förstår om du är förkrossad =(

2009-04-03 @ 14:32:10
URL: http://oneeyedme.blogg.se/
Postat av: Emma

nej usch vad tråkigt för dig.Kan ju trösta dig med att andra barnet fixerar sig i princip aldrig och livmodertappen kan mogna över en natt. Så bara för att idiotläkaren säger att det är långt kvar betyder absolut inte att det är det! Förlossningen brukar dessutom sätta igång när man fått sova ordentigt en natt eller två. Vila vila vila för det gör att förlossningen startar. David får ta Devin hela tiden. För det viktigaste är att du får vila just nu! Min förlossning satte igång efter jag fått sova ordentligt två nätter.

Förstår din besvikelse men samtidigt så hade kanske förlossningen blir för svår och den kanske hade fått sluta med snitt. Jag tror inte alls det är långt kvar, lyssna inte på dumläkaren utan se till att sova bara. Så mycket du bara kan!

2009-04-03 @ 15:15:06
URL: http://vildesmamma.blogg.se/
Postat av: Sophie

Tråkigt bemötande ni fick av läkaren. :( Håller med några andra här att även om barnet ligger högt uppe kan det starta vilken dag som helst. För mig var det bara första som fixerade sig, han är också den enda jag gick över bf med. :) Väntar 6:e nu och alla har legat antingen rörliga eller som mest ruckbara. Och de kom mellan 14 dagar och 8 dagar innan Bf. Och då när vi kom in till förlossningen och som sist då jag var öppen 7 cm var bebisen fortfarande ruckbar högt uppe. :) Och FORT gick det iaf.. 3 timmar på förlosnsingen...3 min att krysta. :) Så ge inte upp hoppet.. den kan komma när du minst anar det. Snart är våra april bebisar här. :)

2009-04-03 @ 15:30:09
URL: http://lillamirakel.wordpress.com
Postat av: marie

usch va jobbigt för dig att dom först säger att du är mogen och en annan att du inte är de de tycker jag faktistk är dåligt! och att inte komunikationen mellan läkarna är bättre

men är du inte mogen så är de bäst för bebben att stanna kvar lite till! håll ut de är inte långt kvar innan du har din bebis i famnen!! Massa styrke kramar

2009-04-03 @ 20:27:55
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: sara

Förstår att du är besviken! Kan du inte ringa läkaren ni var hos igår? har dom inte nån akut mottagning för gravida med? har dom här i göteborg, det var ju så jag fick ut ebba.

2009-04-03 @ 21:53:03
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Camiie - Snart 2-barns mamma

Ja usch jag håller med dig. Jag var juh inne på sjukan igår och hade verkligen jätte ont, men som dig så fick jag åka hem med en panodil typ. Man blir verkligen såå glad. Och jag undrar med vad ska man göra när man har sådär jätte ont då, för det är juh inte så att panodil hjälper precis.



Nä jag blir också ledsen på hur läkare och barnmorskor är. Hoppas att det blir bättre för dig!

2009-04-04 @ 08:16:42
URL: http://camiie.se/wp
Postat av: maja

så där får det ej gå till tycker jag... dålig stil!!! tycker synd om dig... kramar om

2009-04-04 @ 11:06:59
URL: http://metrobloggen.se/elias0711

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits