Ensam

Nu har David varit borta i 25 minuter och det känns redan som jag bara vill lägga mig ner och grina!! Vilde var ju trött och skulle sova, som vanligt klockan fyra.. Jag tog därför två mandariner och la upp i en skål till Devin som han kunde sitta och plocka med under tiden jag skulle lägga Vilde. Tror ni inte det börjar springas i trapphuset som tusan då och det låter som det är 25 elefanter i lägenheten ovanför. Trodde jag skulle få ryck!! De hoppar eller tappar möbler eller något.. vet i fan men högt låter det och Vilde vaknade ju hela tiden så fort han somnat. Sen när han lyckats somna så börjar ju Devin skrika tappa mandarin, mamma, tappa mandarin om och om igen.. och efter en liten stund meeeer mandarin!! Seriöst!? Hur får man en unge att somna när man har en tvååring hemma som har mundiarré?

Tror Vilde har somnat nu. Jag smög ut därifrån när han låg och kramade speldosan och stängde både hans dörr och dörren in hit. De har slutat hoppa där uppe nu också så har jag tur så sover han.. ska in och kika snart.

Ja, vi får se hur denna veckan kommer gå.
Jag HATAR att vara ensam!



Kommentarer:
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Ja herre gud. Påminn mig inte:P Elly och Nadja väckte varandra de första 7 månaderna eller något sånt. Vi la dem omlott för att den ena skulle hinna somna innan den andra men det resulterade oftast i att den ena vägrade somna, den andra väckte den första när man skulle lägga den sen eller något dylikt. Tack och lov blev det bättre.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits