Ett steg fram, två tillbaka

Devin var ganska duktig ett tag på att kissa på toaletten och säga till när han var kissnödig, men det har ju gått tvärt bakåt nu. Nu vill han vara precis som Vilde och ha blöja precis som honom, hela tiden. Tar man av honom blöjan springer han och hämtar en ny som han försöker sätta på sig själv. Inte så roligt, men det blir ju lätt så när man har syskon tätt har jag hört och vi har inte bråttom. Han är inte ens två år än och känner han sig inte redo just nu så tänker inte jag tvinga honom!
Vi kan göra ett nytt försök lite senare eller kanske nästa sommar då han är 2,5 år. Ingen idé att stressa även om det är lite tråkigt att det som gick så bra bara slutade sådär tvärt :/ Bestämd herre jag har.


Kommentarer:
Postat av: Amy

oliwer är likadan!

Postat av: marie

klart det är trist men då är han nog itne riktigt redo än de kommer när de kommer ska du se!

2009-10-21 @ 18:02:29
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Rijo

Samma här. Joline var duktig med. Inte att säga till, men när jag frågade vid blöjbyte om hon ville prova sitta på pottan så sa hon ja. Sen nån vecka nu så ska hon ha blöjja hela tiden. Kan inte ens gå utan en 10 minuter för att lufta sig lite...=/ Och vi har ingen bäbis som hon härmar =)

2009-10-21 @ 18:40:26
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett ganska vanligt problem. Låt honom vara bebis ett tag så kommer det att gå över.

2009-10-21 @ 21:10:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits