Eftermiddagen

Efter jag hämtat Devin på dagis åkte vi direkt till maxi för att handla lite blöjor, mjölk, några burkar med barnmat till Vilde och sådär. Devin såg då melonerna och ville så gärna ha en, så en halv sån fick följa med hem också :) Hellre det än att han ska tjata om godis. Nyttigt och gott med melon.

När vi kom tillbaka hit så mötte jag en gammal tant (ja, hon var riktigt gammal) på parkeringen som kom till mig och började prata på ryska. Hon var helt förtvivlad typ och försökte förklara sig för mig som nog stod där som ett frågetecken för jag fattade ju inte ett ord liksom. Hon började iaf vifta och ha sig att jag skulle följa efter henne och hon tänkte hjälpa till med kassarna eller bära Vilde i bilstolen och så, men det tog jag själv för hon såg ju ut att vara 100 år eller något. Hon kanske skulle gått sönder om hon bar så tungt :/ Jag följe ju iaf efter eftersom vi bor i samma trappuppgång. Hon drog med mig upp till henne och pekade på ugnen och var så ledsen. Hon fattade inte hur man öppnade den och hon hade bakat bröd. Jag hjälpte henne att öppna den och då blev hon jätteglad igen :) Lilla tanten.


Gott med melon!!

Devin fick melon när vi kom in till oss och han var så nöjd och glad så. Han hade nog kunnat äta upp hela om han fått bestämma, men det fick han inte göra!


Bus i babygymmet

Vilde låg och var snäll och glad i babygymmet ett bra tag faktiskt. Det brukar ju inte hända allt för ofta, han blir ju ledsen så fort jag är mer än en meter ifrån honom för det mesta, men inte nu. -skönt- Jag kunde sätta mig ner i några minuter och bara andas lite.

Eftermiddagen har ändå funkat ganska bra även fast det känns som det enda man säger till Devin är nej eller ajaj. Jag är typ hes nu för jag fått säga till på skarpen så många gånger. Han klättrar ju på allting och skrattar sen bara åt en när man säger till. Idag hängde han i gardinerna, var på borden, på tvn, i kattklätterställningen.. ja, typ överallt. Apunge!


Älskade barn ♥

Jag och Devin satt och myste ett tag i soffan innan det var dags för läggdags för honom. Han var jättego och låg mot mig :) Sånt tycker man om!

Vilde la jag i sängen idag och låg bara bredvid utan att hålla i honom eller något, och han somnade utan problem ändå. Kanske kanske kan han börja sova hela nätterna i sin säng snart.. man kan ju hoppas!



Kommentarer:
Postat av: Maria

Nej, vilken go tant och vad tacksam hon säkert var när du hjälpte henne med ugnen:). Jättefina bilder på barnen också dessutom:)

Postat av: marie

mysig tant juh! fina bilder:D

2009-09-03 @ 21:59:44
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Amy

söt tant :)

2009-09-03 @ 22:10:23
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: mommor

Skönt att du hade en bra eftermiddag, hoppas att natten var lugn.

Kramar

2009-09-04 @ 08:09:27
Postat av: sara

stackars tant..

här sägs "nej nu räcker det Ebba" "nu har jag fått nog!"

2009-09-04 @ 14:27:01
URL: http://zasata.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits