Skönhetstävling för barn!?

Jag blir fan rädd när jag ser reklamen för det nya programmet som ska börja på Discovery Travel and Living den 26 september, Toddlers and tiaras. Det handlar om barn som går på skönhetstävlingar, sminkar sig, spray tans, fixar håret, rakar benen (!?), använder tandskenor om de inte har "perfekta" tänder, klänningar och allt som hör till. De ser ut som dockor och beter sig som robotar, inte alls som små barn ska bete sig.
Jag tänker kolla på programmet när det börjar, men jag kommer nog se på det med avsky för hur utseendefixerade vissa föräldrar är som till och med ställer ut sina barn!
Barnen blir alltså bedömda för hur de ser ut!? Vad kommer de lära sig? :(

Där kan ni se lite hur det är. Hemskt enligt mig!!

Fattar inte hur man kan göra sådär och uppfostra sina barn till att nästan enbart gå på utseende. Usch, usch usch. Jag riktigt äcklas :(

 

Har man inte den kanalen kan man tjuvkika här!

 

Skulle ni ställa upp på skönhetstävlingar med era barn?

 

 


Kommentarer:
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Haha, aldrig. Vågar knappt kalla dem söta för att jag inte vill att de ska se det som en så viktig sak i livet och förknippa en stor del av sin personlighet med det. Eller rättare sagt så kallar jag dem söta, fina, vackra osv hela tiden. Men jag försöker tänka lite kring hur jag använder det så att jag inte signalerar att det är deras viktigaste egenskap. Som det är i samhället idag får de tyvärr tillräckligt av det budskapet ändå. Hoppas du förstå hur jag menar.

Postat av: Carro

ah jag blir så förbannad, arg, äcklad osv av sånt dära. Hemskt verkligen!

2009-09-13 @ 15:31:38
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Postat av: Maria

Usch!!! Barn ska få vara barn och lära sig att de är bra precis som de är!



Får nästan tårar i ögonen när jag tänker på det. Hur kan föräldrar "stjäla" barndommen från sina barn och låta de bli vuxna så fort..



2009-09-13 @ 16:13:21
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: Malin, mamma till Alice & Lowe

Men gud :O Vilka sjuka människor, har sett att det gått på reklam här hemma med!

2009-09-13 @ 20:16:49
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: marie

asså det är helt sjukt! föräldrarna som gör detta med sina barn kan inte vara riktigt kloka!!

2009-09-14 @ 01:29:35
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits