Barnomsorg

Nu har jag ringt och ändrat ansökan om barnomsorg för Devin. Nu söker jag från och med 1 augusti -09 istället för 14 januari -09. Lite skillnad, men han kan gott vara hemma med mig och den lill* om jag ändå ska vara hemma. Blir så himla stressigt annars att dra till dagis med honom tre timmar om dagen med en ammande bebis.. speciellt som jag inte ens vet VAR han får dagis någonstans. Blir det inte i närheten här så kommer det ju nästan inte gå eftersom jag inte har någon bil när David jobbar. Nej, det blir nog bäst såhär och då får jag ju ha min stora pojke hemma lite till också.. han är så liten än ;) Min lilla bebis!! Vi är ju ändå på olika aktiviteter och öppna förskolan så han kommer inte må dåligt direkt.

Vilket sammanträffande att precis nu när jag satt och skrev här så ringde de från ett dagis här i närheten om att han skulle få en plats. Ett dagis som jag försvisso inte ens sökt för jag visste inte att det fanns, men det lät verkligen superbra. Åhh nu blev man ju kluven igen så vi ska dit imorn och kolla läget iaf. Det var ett föräldrakooperativ så det var billigt och han får gå där 20 timmar i veckan när jag är föräldraledig.. alltså 5 timmar om dagen 4 dagar i veckan. Låter ju kalas! Jag vill ju egentligen att han ska gå på dagis eftersom han är ett så aktivt barn och vill ha saker att göra.. sen skulle det ju kanske vara bra för mig och bebisen med lite egentid också. Men vill ju inte ha Devin på ett dagis som bara tar honom tre timmar om dagen fem dagar i veckan.. NEJ! Detta låter super så nu kanske jag ändrar mig igen. Vi får se imorn.

//S

Kommentarer:
Postat av: Zarah

Jag mådde jätte dåligt när Neo skulle börja på dagis jag kände typ "varför skaffar jag barn om dagispersonalen ska träffa han mer än jag gör?". Men sen han börjat på dagis så uppskattar man tiden med honom mer och de tre timmar han gick på förmiddagen förut hann man med sjukt mycket på! Nu går han 8 timmar eftersom jag pluggar på heltid och det känns inte så där jättebra men det blir nog bättre med tiden. Det är ju en vanesak lite också

2008-12-08 @ 14:30:08
Postat av: malin

Får han lära sig äta då ;D

Postat av: Marie

hoppas de ett superbra dagis:D

2008-12-08 @ 15:29:08
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Amy

Du kan ju dela upp timmarna hur du vill? Jag får ha Oliwer max 15 h och delar upp det 5 timmar tre dagar i veckan... Skulle ju kunna ta 3 h 5 dagar i veckan. Men nej tack!

2008-12-08 @ 15:36:36
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

LÅter ju heltoppen de ju..

NÄr min son gick på dagis så fick jag lov att lägga timmarna lite hur jag kände .. men valde 5 Timmar i 3 dagar + att han då fick vara med när det var utflyckter & annat sånt som inte hörde till de vardagliga på dagis.



Hoppas det är ett bra dagis samt att du känner att de klickar med personalen det är nästan lite A & O att det gör de (tycker jag) för vem vill lämna sitt barn till någon man inte riktigt gillar/litar på..



Lycka till

Mvh Marie

2008-12-08 @ 16:51:48
URL: http://lillebuu.webblogg.se/
Postat av: Renate

Hoppas han/ni trivs om ni väljer dagiset

2008-12-08 @ 20:51:40
URL: http://oneeyedme.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits