Arvikafestivalen -08

SOL, SOL och åter SOL har man ju haft så det har inte varit ett dugg fel på vädret förutom att det möjligtvis varit en aning för varmt. Brun har jag blivit fast att jag försökt gömma mig undan solen, den fann mig ändå där i skuggan och bet sig fast i mig =)


Tält, tält, täääält.

Obligatoriska festivalskavsår har jag fått och fick gå till sjukstugan ca tre gånger för att få nya blåster på mina blåsor -aj aj- Mina fötter var typ döda redan på torsdagen så jag fick be Hardin köpa med tofflor åt mig från intersport när han var i stan och badade, och snäll som han är så gjorde han det -tack- Hade inte kunnat gå annars.


Häva öl på G.

Folket i vårt camp och campet bredvid var hur bra som helst, vi tältade på grus, men med bra folk så går allt!! Några hade med sig en ölhävgrej så de hävde ju öl efter öl med den där och tillslut satt nästan alla och var apkalas och SOV.. Hur kul är det då?! Haha. Låg och sov och det sprutade svett om dem där i värmen. Tur jag är mer sansad än så ;) Fast de fick ju kul när de vaknade iaf, för de var ju inte direkt nyktra då heller + lite solsting. Kristinehamnarna hade med sig en 150 kilos stereo så det spelades musik nästan dygnet runt. Tills vakterna kom och sa till att det skulle sovas lite iaf.. så det var bara att plugga in öronproppar och låtsas som att man inte hörde något när man skulle försöka sova där på gruset ^^ Inte ens lätt att göra det även om det skulle varit tyst.


Fredrik, Lund och Hardin.

Det enda bandet som jag egentligen åkte dit för att se var ingen besvikelse alls. Det var den bästa konserten i hela mitt liv!! Alla deras konserter har varit det ;) Jag stod längst fram och kämpade för att få luft samtidigt som man stod och sjöng/skrek med i deras låtar och bara häpnades över hur jävla bra de faktiskt är!!! Underbara The Crüxshadows i mitt hjärta alltså.


The Crüxshadows - Foreverlast

Förutom dem så såg jag även lite på Robyn, Assemblage 23, The Hellacopters, Hardcore Superstar, Håkan Hellström, Kent (ofrivilligt, jävla skitband), Volbeat och säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Så det var verkligen en toppenfestival med toppenväder och toppenvänner!!

Det bästa var nog nästan att vi hann packa ihop och dra oss hemåt innan det började ösregna och översvämmade hela festivalen HAHAHA!! Vi drog redan på lördag eftermiddagen och sen då på kvällen öste verkligen regnet ner och det låg sen en dm vatten på backen. Flyt vi hade som bestämde att vi skulle hemåt den dagen ist för dagen efter. Hade fan inte pallat en natt till på backen för att sen köra bilen hem. -urk-


Vatten i apollotältet. (bild från Jimmy eftersom vi åkt hem då)

Jag är nöjd att jag åkte dit även fast det blev några tårar då jag ringde hem och pratade med David och Devin. Devin gjorde glädjetjut när han hörde min röst och då bara forsade tårarna ner för kinderna på mig.
Men jag klarade nästan hela festivalen och det var kul!!

//S


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits