BVC

Idag var vi till bvc med Devin igen. Dags för vägning och mätning, lika kul att se hur mycket han vuxit varje gång.
Nu är han hela 74 cm lång och väger så lite som 9085 gram. Inte ens gått upp 200 gram denna månad alltså, men det är nog för han kryper så mycket och inte vill äta mer än 3-4 gånger per dygn. Det var iaf inget konstigt för han hade fortfarande gått upp i vikt och allt såg bra ut. Han är nu lite under normalkurvan på vikten och sen är han en hel kurva över på längden. Han är lång och ståtlig min son. Han fick massor med beröm av barnmorskan också som tycker han är jättetidig med det mesta. Så härligt att höra det för man liksom sträcker på sig automatiskt och tar åt sig som en svamp och blir riktigt stolt. Jag skulle vara precis lika stolt om han var senare också, bara att se sitt barn utvecklas gör en så himla glad och stolt. Han är snart åtta månader nu, sjukt vad tiden går fort.


Gunga är så kul.

//S

Kommentarer:
Postat av: malin

Vad var han tidig med då?

2008-07-09 @ 20:50:03
Postat av: Hanna

så säger vår barnmorska oxå hela tiden - att Algot är så himla tidig med allt.. men jag retar mig lite på att hon säger så. För det första blir man ju stolt när de än gör en sak, för det andra så har väl barnmorskorna ändå varit med om så pass många barn att de vet att alla är olika och att det inte ska spela nån roll. När de säger att de är "tidiga" indikerar de att det är nån slagt mätning, vilket jag tycker är galet fel o för det sista är de väl inte så tidiga? (Algot o Devin verkar vara väldigt lika i utvecklingsfaserna), jag "känner" en flicka lika gammal som Algot som vid 7,5 månad bl.a. klappade händerna, sa mamma o pappa och nästan gick själv redan..tycker de verkar normala, de flesta är i samma takt vad jag hör..jaja.. jag tycker Devin är så galet söt och duktig så fortsätt du vara stolt =).. det ska jag vara över Algot hihi

2008-07-09 @ 21:09:37
Postat av: marie

stora killen äh inget att ora sig över som du säger han rör sig mer:)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits