En gång i tiden..





Fick man plats i den här klänningen och var smal...
(Jag och min bror på bilden)



Man hade smala armar och nyckelben som syntes..



Man fick på sig kläder som nu inte ens skulle gå över knäskålarna..



Man hade den perfekta kroppen utan att veta om det..

Men var man lycklig för det? NEJ!

Nu skulle jag kunna döda för att få se ut som jag gjorde då och ändå så minns jag vad jag hatade mig själv när jag såg ut sådär. Jag tyckte jag var tjock, åt knappt och tränade hela tiden. TUR säger jag att man får andra värderingar här i livet och att man växer. Jag är mycket gladare som person nu, men jag trivs verkligen inte med min kropp.. Jag kommer på mig själv emellanåt med att bara längta tills denna graviditet är över så jag kan börja träna och banta igen så jag kommer i mina kläder som jag hade. Jag vill bli mig själv igen!! Ändå så älskar jag att vara gravid för man kan äta vad man vill och skylla på att man är gravid, man kan känna sparkarna från miraklet som man har i sin mage.. man får lyssna på hjärtat slå hos barnmorskan och man får tillslut vara med om en förlossning, vilket inte är helt fy skam även om det gör ont!
Men jag saknar mig själv.
Jag saknar min egen stil.
Jag vill ju må bra med hur jag se ut, inte behöva gråta så fort top model är på tv.

Nej usch jag har nog en dålig kväll just nu.

Godnatt!

//S

Kommentarer:
Postat av: sara

ja visst uppskattar man sig själv mer,

tyvärr är det ju svårt att bli som innan då kroppen ändras med. Men man får tänka på vad kroppen gett än!

Postat av: Josefin

Jag känner igen mig PRECIS i det du skriver.

2009-01-18 @ 09:49:45
URL: http://josefinz.blogg.se/
Postat av: sara

ja fasst helt ärligt så tycker jag faktiskt du är mycket finare nu, inte fint att vara FÖR smal heller...

2009-01-18 @ 14:35:05
URL: http://saraseal.blogg.se/
Postat av: Renate

var inte heller nöjd med min kropp innan...skall jag vara ärlig är jag nog mer nöjd med den nu än innan jag fick barnen, var alldeles för smal då.

Du verkar inte ha gått upp speciellt mycket heller så jag tror inte det blir några problem för dig att komma ner i din målvikt igen.

2009-01-18 @ 18:25:39
URL: http://oneeyedme.blogg.se/
Postat av: Rijo

Är inte huvudsaken att man får vara frisk, ha underbara barn, tak över huvudet och mat på bordet och vara älskad för den man är? Så resonerar jag, för hur samhället än säger att man "ska" se ut, så finns ju faktiskt människan inuti. Kram gumman, du är vacker som du är!!!!

2009-01-18 @ 18:46:45
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag vill bara säga att jag förstår dig, har också haft problem med ätande o att allt handlade om att röra på sig o att bli smal. O jag känner mig jätterädd för att bli tjock, inte tjock under graviditeten för det hör ju till men efter, att jag så få värsta häng magen med massa bristningar :((

Men jag vet också nu, att för att må bra måste man acceptera sig själv. Vi får jobba på det :) jag vill ge dig en stor KRAM och säga att du är fin som du är hur du än är!!

2009-01-18 @ 19:49:39
URL: http://jennyhellstrom.babyblogg.se
Postat av: marie

jag tycker du är fin precis som du är men de är såklart du själv som ska trivas i din kropp. jag förstår vad du menar man vill ta hand om sig själv.

som en annan skrev huvudsaken är att man är frisk och mår bra och de viktigaste av allt att man är lycklig

2009-01-22 @ 15:03:59
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits