Jul

• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Nej det skulle jag verkligen inte!

• Bakar du något till jul? vad?

Dåligt med det nu för tiden, men nu har jag ju Devin och Vilde så det blir nog lite pepparkaksbak framöver!

• Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?

Med russin så man kan pilla bort om man vill ;)

• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

Egenproducerat, fast av någon annan

• Knäck eller ischoklad?

Ischoklad

• Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?

Har nog ingen, får nog skaffa


• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Lite olika i olika fönster

• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?

Brevbäraren såklart!

• Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Rött och silver tror jag

• När julpyntar du hemma?

Tidigt

• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Tror jag inte

• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?

Glitter och stjärna

• Har du ett färgtema i granen?

Rött och silver om jag minns rätt

• Levande gran eller plastgran?

Plast, jag vill inte ha en massa äckliga djur här inne


• Hur ser din julfrukost ut?
Som en vanlig tror jag?

• Brukar du göra någon aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Nej, men kanske får skapa en rolig en nu när man har barn :)

• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Dricker om det bjuds hos någon annan

• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

-

• Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?

Russin och mandel

• Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?

Clementiner!

• Vilken är din favoritjulskiva?

Har ingen

• Vilken är din favoritjullåt?

Julen är här

• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

Ägg och majonnäs!!

• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?

Ingen ;)

• Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?

Vad är det?

• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

INGET!

• Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?

Nej

• Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust, vad är mumma?

• Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?

Har inget

• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?

Ja!

• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?

Piff o Puff tror jag nog

• Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
Tror det

• Har ni tomte hemma?

Kanske

• Köper du julklappar till många?

Ja, det blir en del


• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?

Alla :)

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Lite olika, jag slår inte in så fint

• Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?

Det ska vara blandat bland paketen!

• Roligast att få i sin julklapp?

En väl tilltänkt klapp!

• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

En laptop, bröstoperation, resa till USA eller något sånt ;)



Kommentarer:
Postat av: Maria

vilken kul lista!

Postat av: sara

då vet jag det =)

2009-11-08 @ 09:21:28
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: marie

kul grej. ingen tomtegröt på julmorgonen illa;)

2009-11-08 @ 15:44:14
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken kul lista:)

2009-11-08 @ 18:18:04
URL: http://selmasmamma.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits