Hungriga.. eller hur?

Devin tjatade massor på att han var hungrig förut idag så jag gjorde mat.. men han kan inte varit så himla hungrig för när jag hade dukat fram och sagt varsågod så kollade han bara på maten och sa nej det där vill jag inte ha, jag tänker inte äta. Kul! Han smakade inte ens.

Vilde han åt men hällde/spotta också ut hälften på golvet. -suck- Vad uppskattad mat man gör liksom. På dagis äter de verkligen allt, allt, allt - men här hemma är det knappt så man får i Devin något.

Är ofta han går till dagis utan att äta någonting alls för att han säger att nej jag går utan mat och jag tänker ju inte ställa mig och laga specialgrejer till barnen, nej då får de minsann gå hungriga isf, det är deras val. De äter väl så småningom liksom! Jag menar, frågar jag på morgonen om Devin vill ha en ostmacka och han säger jaa, det vill jag och han sen struntar i att äta den så har ju han gjort det valet själv. Den finns ju kvar om han är hungrig.

Hur gör ni när barnen krånglar med maten? Lagar ni specialmat om den maten ni gjort inte "duger"?



Kommentarer:
Postat av: Linn

ang mössan. Det var verkligen inre dyrt!! vet dock ingen affär som har den?

Kollade runt lite i arvika men de var ju helt lönlöst :( Men ska till karlstad på lördag dår kika runt där, annars såg jag en lindberg el lindeberg (?!) som hon var skitgullig i, men den kostade 250:-.. Runt 200 känns nog som max för en mössa....

Postat av: Elin, Albin & Ellas mamma

Säger Albin att han vill ha nått tex macka men inte äter, får han oftast inge annat om jag inte vill att han ska vara mätt pga han humör. Men lagar ingen annan mat åt honom och äter han inte så får han en macka eller så innan han lägger sig.

2010-12-02 @ 20:49:56
URL: http://elinnorgren.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

nu har ju inte vi riktigt samma situation som er här hemma men jag gör inget extra till Neo om han vägrar det jag har lagat!

Postat av: Alfva

Nej, vi lagar aldrig något extra åt A som rätt ofta bråkar med maten.

I värsta fall (hon är ju rätt tunn och går inte upp i vikt som hon ska) får hon lite extra välling när det blir natt. Oftast slutar det iaf med att hon äter upp sin mat hon fått eftersom hon numera vet att hon inte får något annat iaf!

2010-12-03 @ 10:43:22
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Rijo

Nepp, vi gör inte heller special åt barnen. Äter de så äter de. Vår är tunn och äter inte mycket =(. Istället ger vi frukt emellan, så hon får i sig något. Frågar jag om hon är hungerig så säger hon oftast: jag är inte hungerig, jag tänker inte äta nånting!! Knasunge....

2010-12-03 @ 21:38:02
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Maria - Mamma till två

Nej, här hemma lagar vi inte heller specialmat åt barnen om de inte vill ha det som står på bordet. Men skulle vi laga något vi vet att de inte tycker om (alltså inte bara om de får för sej att de inte vill ha)så lagar vi såklart nåt de gillar till dom.

Dock så får ju båda våra välling vid läggdags.

2010-12-04 @ 12:29:57
URL: http://o0misa0o.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits