Ögonsalva

Ringde ju vårdcentralen förut idag för jag skulle vilja haft den salvan som vi fick på recept när Devin hade ögoninflammationer flera gånger på rad, men det fick jag ju inte. Nej, de sa att den hjälpte inte mot viruset utan det var bäst att ta bomullstussar med vatten istället. Men vi har ju gjort det nu och det blir ju verkligen inte bättre. Jag minns att så fort vi hade fått salvan till Devin så blev han bättre på bara en dag!!

Ringde till en annan vårdcentral istället och de sa att det fanns en receptfri salva som vi kunde testa med, så jag hämtade ut den förut. Hellre att testa än att se honom må som han gör nu :( Var inte det lättaste att lägga i ögat på en unge som gallskrek och knep för kung och fosterland och salvan dessutom var väldigt fast i konsistensen.. inte alls som den vi fick på recept som bara flöt in i ögat liksom. Hamnade inte superbra kanske, men hoppas det lilla som hamnade där det skulle iaf hjälper litegrann!

Åhh vad jag hoppas på att min pluttunge blir frisk nu!!



Kommentarer:
Postat av: Sara

Hoppas han blir bättre snart.

Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

hoppas verkligen den hjälper. förstår inte att det ska vara så himla svårt att få en salva av doktorn :/

Postat av: Carro

Hoppas med dig!

2010-12-20 @ 20:13:16
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Postat av: Amy-23 & snart 3 barnsmamma!

Brukar ju självläka så länge man tvättar... Skölj massa med saltlösning!

2010-12-20 @ 22:32:56
URL: http://www.olimy.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits