Ridtur



Efter att Devin sovit sin lilla middagslur idag så tog vi bilen bort till Jaffe, barnens mormors häst. Devin ville först inte rida, men det gick bra om jag satte mig på hästen först med honom för att visa att det inte var farligt alls :) Efter det ville han inte gå av igen!!



Blir nog att gå dit lite oftare nu när han tyckte det var så kul :) Han skrek hela vägen hem sen att han ville rida mera. Är ju kul att han tycker så, kanske han till och med kan få sin mamma att prova oftare.
Jag red lite själv idag men då fick ju hästen ryck och sprang iväg med mig. Jag kan verkligen inte rida och jag skrek stopp, stanna haha, men han ville in till stallet. Då kom en kille och sa att jag skulle backa ut hästen därifrån. Jag bara ehh?? hur backar man? Ja, jag är inget ridproffs direkt!



David fick rida lite med Devin också :) Han ville som sagt var inte kliva av hästen ens, men jag fick ont i röven!

Kul var det och Devin var nöjd.

P.S Jag vet att Devin ska ha hjälm han också, men var inte riktigt meningen att han skulle rida med mig. Han skulle rida själv och ha hjälmen istället, men nu blev det som det blev och blir det fler gånger ska han självklart ha hjälm! Inte så vi red långt, länge eller något.



Kommentarer:
Postat av: MichellesMamma<3

Det saknas nått på Devins huvud.. En hjälm bör han ha oavsett om han bara sitter på hästen.. :)

Postat av: Maria

Åååh vad kul att rida :)

2010-01-03 @ 21:22:46
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: Amy

det är så skoj!

2010-01-03 @ 21:30:38
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: marie

låter som en mysig dag och kul att han tyckte det var roligt!

2010-01-03 @ 22:58:46
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits