Vad är detta?? Varning för känsliga



För ca 2 månader sedan var Tissla ute och när hon kom hem var hon helt sönder. Vi märkte dock inte det förrän det gått några dagar eftersom vi inte fick ta i henne pga att hon hade ont. Vi visste ju inte varför hon betedde sig som hon gjorde, men när vi upptäckte det hela så åkte vi till veterinären. Där rakade de henne och kollade på såret och sa att det skulle läka fint av sig själv, men hon fick några tabletter som skulle skynda på det hela + att veterinären sa att skorpan skulle ramla av efter någon vecka.. Mmm sure.



Idag ser skorpan ut sådär och det är ju massa veckor sen vi var hos veterinären och den har ju minsann inte ramlat av. Men det sker väl tids nog, det är inte det jag är orolig för just nu iaf..



Nedanför skorpan har hon nu tappat massor av päls!! Det ser ut som hon bränt sig mot något eller liknande för hon är helt kal och sista dagen nu har det blivit som blåsor och var och äckel.. jag kan knappt titta på det för jag tycker det ser så äckligt ut. Vad kan det vara? Vad kan hon gjort? Ska vi ta henne till veterinären igen nu eller går det också över av sig själv?

Stackars misseliten.


Kommentarer:
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Stackars, tycker ni ska ta henne till veterinären faktiskt.

Postat av: Lena

min förra katt var i slagsmål jämt.. Har tagit hand om diverse sår.. annars skulle jag vart luspank vid det här laget om jag skulle åkt till veterinär varje gång.. men det är svårt att säga vad det skulle vara bara av att se på bild.. Skorpan kan iaf bli sån se till att det inte blir någon sår ficka som blir infekterad bara.. de andra vet jag inte när man bara ser bild.. Har hon ont??

2010-11-02 @ 20:09:16
URL: http://lenaorn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade oxå åkt till veterinären.. bättre en gång för mycket än för lite. Ring dem iaf.

2010-11-02 @ 20:37:08
URL: http://maddele.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

jag hade nog åkt till veterinären med henne för att få det kollat för säkerhetsskull!

Postat av: sara - tävlingar, rabatter och en massa tvångstankar

Men stackarn :( hade nog gott till djuraffären eller vätrinären igen. ofta jobbar en vetrinär i djuraffären.

2010-11-02 @ 21:37:13
URL: http://kidzmode.blogg.se/
Postat av: Elsa

det brukar oftast se ut så här när katter slagits, katter har ju tydligen något i saliven som gör att det kan bli mer infekterat. Det där kommer nog läka fint tror jag...du kan ju tvätta det ibland med lite koksalt?

Är du orolig (vilket jag förstår) så åk till vetrinären.

Men du kan nog vara lugn...mår hon inte dåligt i övrigt så är det ingen fara.

2010-11-02 @ 22:26:55
Postat av: Elin

Läskigt det såg ut, jag skulle nog åkt till veterinären.

2010-11-02 @ 22:41:21
URL: http://elinnorgren.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hon kanske ska ha krage på sig så hon inte kan slicka på såret.

2010-11-03 @ 07:59:18
Postat av: Amy-23 & snart 3 barnsmamma!

skulle absolut åkt till veterinären och kollat upp det

2010-11-04 @ 20:20:47
URL: http://www.olimy.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits