Trött på kiss!!

Gaah!! Som de flesta vet som följt denna bloggen ett bra tag så har vi alltid haft problem med blöjor och läckage på nätterna även fast att ingen av mina barn någonsin druckit välling inför läggning. Det problemet kvarstår kan man ju säga.. och för tillfället har vi Libero, Pampers och Lidls blöjor hemma. Ingen av dem håller tätt!!

Jag blir så trött på kiss och på att tvätta lakan så jag blir tokig snart. Vill inte ens tänka på hur mycket kiss det hade varit om vi hade gett dem välling -puuh-

Devin som nu varit blöjfri ca 1 år på dagtid tycker ju inte om att man sätter på honom blöja på natten, vilket är ganska förståeligt. Han tycker att han är en stor kille nu, såklart. Men vi har provat att ha honom utan blöja och gå upp och kissa honom runt klockan 10 och sen halvt två, men ändå kissar han ner sig sen. Då ska ni veta att vi provat att göra så när han har blöja på sig också.. och ändå så läcker de jävla blöjorna igenom så sängen är sjöblöt på morgonen!! Var får han allt kiss ifrån???

Jag har börjat fundera på om det är så här: Han håller sig nämligen väldigt bra på dagen och kissar ganska sällan. Det säger de på dagis också att han är en baddare på att hålla sig. Aldrig någon olycka, han bara håller sig och vill inte kissa så ofta.. Så jag tror att om han kanske skulle kissa oftare på dagen och liksom få tömma blåsan helt så kanske han inte skulle kissa så mycket på natten!? Jag menar, han dricker ju inte mer än normalt faktiskt så vart allt kiss kommer ifrån vet jag inte!? Tror ni det kan vara så?

Ska ta upp detta med bvc när jag ska iväg med Vilde på 18mån koll för de kanske har några bra tips. För det känns inte som det är helt normalt att kissa så mycket på natten när man annars håller sig så bra liksom och bara kissat ner sig 1 gång på ca 1 år som blöjfri...?

Någon med bra tips!?

Jag är så trött på kiss!!!


Kommentarer:
Postat av: Alfva

Äh fy, jag har inga råd att komma med, men jag lider verkligen med dig. Fy sjutsiken för att krångla med lakan hela tiden.. :( Hoppas ni hittar en lösning snart!

Postat av: mamma/mormor

Har för mig att det var likadant med Dig. Du hade inte tid att kissa klart på dagen för du kunde missa något och lite lika är det nog med Devin. Försök att göra nattikissen till en lugn och bra stund när Du ger honom ordentligt med tid.

2010-10-19 @ 20:13:38
Postat av: Carro

Fy va trist! Men värt o testa att kanske påminna honom om att kissa flera, flera gånger på dagarna, så han inte går och håller sig. Han "glömmer" väl bort att kissa för han vill hellre leka och kan inte missa något ;)

2010-10-19 @ 21:00:04
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

har inga bra tips men ajg tycker du ska testa att låta honom kissa mer på dagen ist och se om det blir mindre på natten!

Postat av: Elin, Albin & Ellas mamma

Albin slutade med blöja samtidigt som han slutade på dagen ca 6mån sen. Han håller sig jätte bra på dagarna, kissar sällan och nästan aldrig på dagis. Alibn dricker ca 2 dl mjölk i sängen ist för välling och det är väldigt sällan han kommer upp för att behöva kissa på natten, kanske händer 5ggr i månaden.



Har du testat en större storlek på blöjorna?

Nå tips har jag inte :S Kanske försöka få han att kissa mer på dagarna, men han kanske bara är sån som behöver kissa ofta på nätterna. Hoppas det löser sig snart, inge kul med massa kiss hela tiden.

2010-10-20 @ 09:48:43
URL: http://elinnorgren.blogg.se/
Postat av: Amy-23 & snart 3 barnsmamma!

låter väldigt konstigt... jag skulle nog se till att han går på toaletten ofta på eftermiddagen några timmar innan läggdags!

2010-10-20 @ 21:51:01
URL: http://www.olimy.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits