Andmatning



Igår tog barnen och jag med oss en massa bröd och gick iväg för att mata änderna :) Kom massor med änder från alla håll och kanter när vi började kasta ut det! Min mormor och morfar kom också dit och hjälpte till.



Vilde tyckte att han själv skulle äta istället för änderna så han satt snällt i vagnen och mumsade ;) En and tyckte dock inte att Vilde skulle ha så mycket och hoppade upp och snodde en bit från Vildes hand och råkade då bita honom lite i fingret :( Gallskrik blev det ju både för han blev rädd och för han blev biten och nu är hans finger helt svullet. Vet inte om det är för anden bet honom eller om han fått något annat bett/stick där. Stackars!



Änderna var som galna, var som om de inte hade ätit på år och dar!! Devin tyckte iaf det var jättekul att mata dem och imorse ville han inte äta någon macka här hemma för det tyckte han vi skulle spara till änderna ;) Omtänksam liten kille jag har.



Efter matningen följde vi med min mormor och morfar till morfars boende. Devin ville köra rullator, så det fick han. Körde riktigt bra och i full fart såklart! ;)


Min söta morfar och mormor

Det var en trevlig eftermiddag förutom att Vilde blev biten då!



Kommentarer:
Postat av: Kristina

Kul, bra bild på mormor & morfar

2010-09-07 @ 13:07:07
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

mysig dag:D


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits