Trött på det här!!

Ursäkta mig nu, men jag är så trött på att inte bli frisk!! Har inte tränat på flera månader nu tror jag och känner mig som världen slappaste människa :/ Nu har man åkt på halsfluss en omgång till dessutom.. räckte gott och väl med den första kan ju jag tycka då men. 

Jag och Vilde var ju till läkaren igen vid fem. Han kollade och klämde och hade sig och tyckte ju egentligen inte att vi skulle äta penicillin någon av oss eftersom vi nyss ätit, men eftersom vi har så ont båda två så skrev han ut till oss iaf.. Men vi får bara börja med det imorgon eftermiddag och om vi verkligen känner att vi måste!! Jag förstår ju att det inte är bra att äta för mycket antibiotika, men just nu känns det som jag snart inte kommer kunna svälja alls igen. Jävligt hemskt! Jag fick utskrivet något gurgelgrejs som skulle bedöva halsen också. Man skulle första gurgla med det och sen svälja - skulle inte smaka något alls. Det smakade så brutalt illa så fick spotta ut det och lyckades därför bedöva hela munnen på mig själv istället för halsen.. :/

Vilde har iaf ätit nu på kvällen. Maxi om förbi med massa bröd här helt gratis och det gick hem hos båda barnen. Så de åt sånna frallor, välling och glass :) Hoppas på att han mår bättre i natt och imorgon så att han slipper penicillinen iaf. För mig känns det mörkt på den fronten nu.. Vill knappt svälja -urk-
Devin tog sin medicin glatt, men det kommer han nog inte göra igen för han sa efteråt att det var jäääätteäckligt och ville ha massa vatten att skölja munnen med ;) Kommer nog få jaga honom och brotta ner honom för att få i honom skiten igen. Ja, den som lever får se!

Hoppas alla andra är friskare och mår bättre än oss just nu!



Kommentarer:
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Skönt att ni alla blir behandlade så ni inte smittar varandra och att det tar om. Krya på er!

Postat av: Cissi - Mamma till Nathalie och Leo

Skönt att ni fick penicillin ifall att iaf!

Hoppas ni mår bättre snart.

2011-03-31 @ 20:52:42
URL: http://nathaliesochleosmamma.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits