Öroninflammation, död bil, panik och akuten

Natten till idag har varit allt annat än underbar. Levis började krångla runt klockan 21 igår med att skrika som en galning. Eftersom man inte vet vad det är så försökte man ju trösta och stoppa om honom i sängen igen, men det gick inte alls. Jag tog upp honom och ammade honom till sömns igen men direkt han las ner i sängen så kom gallskriket igen.. det övergick sen till världens panikskrik! Man känner sig så maktlös när man inte vet vad det är. Men efter en liten stund märkte man ju att han blev lugnare och somnade om man hade honom lite mer i upprätt läge så det var ju öronen igen såklart. Han slutade med penicillin för öronen för en vecka sen så man tycker ju att han skulle slippa öroninflammationer på länge framöver nu.. Men tydligen inte :(
Vid halv två i natt kom jag på att han kunde ju sova i vagnen eftersom vi var så smarta och köpte en med ergonomisk sittdel! :) Där sov han sen gott till halv sex imorse. Tur att vi köpte ny vagn alltså.
 
Bästa vagnen där han sussade gott iaf några timmar i natt :)
 
Idag ringde jag iaf till 1177 och där fick jag en tid på akuten ganska snart så Davids mamma kom och hämtade de stora grabbarn. När jag sen satt mig och Levis i vår bil och skulle åka iväg så var den stendöd, den gjorde inte ens ett litet läte ifrån sig -suck- Varför händer alltid allting när man har som mest bråttom??? Jag gick in till grannarna och störde dem i frukosten och frågade om de kunde starta med startkablar, det kunde de.. bara det att när han väl kom för att hjälpa så gick det inte på något vis att öppna motorhuven >_< PANIK! Jag fattar inte hur man kan ha sån kolossal otur liksom, helt stört! Grannen var iaf snäll och skjutsade mig och Levis till akuten -tack-
 
Väl där på akuten så tog de snabbsänka, kollade halsen och öronen på Levis. Sänkan var något förhöjd och i öronen så tyckte de att det såg ut som vaxpropp, men halsen såg fin ut. Läkaren sa att han hade så mycket vax långt in i öronen så han såg inte trumhinnan ens och tyckte att örondroppar vore ju en bra idé. Davids mamma kom och hämtade oss på akuten och åkte till apoteket där de inte ville ge örondroppar till en så liten bebis och absolut inte om han har ont i öronen eller öroninflammation.. så det var bara att ringa upp läkaren igen och höra efter hur han hade tänkt sig detta och hans svar var: jag tänkte att apotekspersonalen visste om det fanns örondroppar, men nu fanns det väl inte det så du får väl spruta in ljummet vatten eller bröstmjölk i örat på honom. Jahapp.
 
Utslagen kille i mammas famn förut ♥
 
Vi har iaf fixat näsdroppar till honom som ska vara avsvällande, sen hoppas vi absolut inte det blir värre igen för jag vill ju inte att han ska äta en massa penicillin när han är så liten.
 
Ja, det var halva vår natt och dag detta, hoppas er varit bättre :)
 
 

Kommentarer:
Postat av: Alfva

Men stackars liten, usch. E hade också väldigt mycket vax i öronen, men det såg de till att få bort innan de tittade i öronen. Hoppas det ger sig, men jag håller med - känns inte bra att ge dessa små så mycket antibiotika.
Vad gillar ni nya vagnen då? Var lite nyfiken på Crescent förut, men det verkar vara väldigt spridda skurar om vad folk tycker om dem så vågade aldrig riktigt ta steget!

Svar: Nya vagnen är kanonbra tycker jag :) Jag älskar ju trehjulingar.. Ville egentligen ha en p&t igen men eftersom den inte har vändbar sittdel så kunde jag ju inte välja en sån nu när Levis är så liten.. och då hade ju Crescent kommit ut med denna istället som man kan vända på också så nu blir det nog ingen p&t sen för jag är såå nöjd :)
Sandrah

Postat av: Carolina

Sv: Jo, han cyklar på vanlig cykel också men när vi tog av stödhjulen så fixar han inte riktigt balansen än så vi har en pinne bak och får springa med och när jag ändå vann en springcykel så såg jag det som en gyllene chans till att låta honom träna upp balansen också så kanske det släpper snart på riktigt på riktiga cykeln. :-)

2012-08-11 @ 22:07:58
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Angelica

Stackars liten! Hoppas han blir bättre snart!

2012-08-12 @ 06:08:17
URL: http://Www.kixooo.blogg.se
Postat av: micaela-mamma till Måns

Hoppas natten blir lugn och att han kryar på sig snart!

2012-08-12 @ 17:59:01
URL: http://www.majjssan.blogg.se
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

Krya på dig hjärtat!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits