År 2011

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag såg en död person och det har jag aldrig gjort förut och vill helst slippa göra också!

Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt löfte var ju att gå ner i vikt och det har ju inte gått sådär jättebra med tanke på att jag är gravid igen, men får ta tag i det detta året istället när ungen är ute ;)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Amy fick sin tredje prins, sen fick Emelie sitt första barn bland annat.

Dog någon som stod dig nära?
Ja, tyvärr :'(

Vilka länder besökte du?
Besökte inga länder förutom Sverige.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Vänskap, mer vänskapsumgänge. Jag pratar om vänner som vågar komma och hälsa på typ. Där det inte bara är jag/vi som måste åka iväg, utan där vi kan få besök här hemma också. Är det långt emellan tycker jag minsann att man kan "turas om" om att göra resorna! Mer parmiddagar och spelkvällar!! :)

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
24 juni då jag fick plus på testet.
26 december då min älskade morfar for till himlen.

Vad var din största framgång 2011?
Dåligt med framgångar det året. Men Mary Kay kanske :)

Största misstaget?
Att vara så godtrogen och nedvärdera mig själv så mycket.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Japps, tycker nästan att jag ständigt gått på penicillin. Hade väl halsfluss 7 gånger de första 6 månaderna och åt massor med penicillin. Sen var det uppehåll tills nyss då jag fick tandrotsinflammation istället och ännu en penicillinkur inleddes. Jag som typ aldrig ätit penicillin tidigare i mitt liv!

Bästa köpet?
Iphonen, bilen och kameran kanske?

Vad spenderade du mest pengar på?
Huset, bilen


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att allt såg bra ut i magen på ultraljudet och att det bara var EN bebis där inne ;)

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Someone like you - Adele

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket ledsnare. Har nog aldrig tidigare gråtit så mycket tror jag!

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med vänner, pratat mer, försökt mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit!!

Hur tillbringade du julen?
Först hos Davids mamma som vanligt och sen på kvällen hos mina föräldrar.

Favoritprogram på TV?
Gränsbevakarna Australien haha

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är väldigt starkt, men detta året har ju fått mig att se annorlunda och känna avsmak av vissa människor!

Bästa boken du läste i år?
Har inte läst någon bok tror jag..

Största musikaliska upptäckten?
Adele

Något du önskade dig och fick?
Önskade mig ingenting speciellt

Något du önskade dig men inte fick?
En dotter ;) Men får nöja mig med triss i prinsar!

Årets bästa film?
Ingen aning, är sjukt kass på filmtitler.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Satt hemma i chock eftersom jag hade fått plus på stickan dagen innan.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Så mycket saker så det går ju inte ens räkna upp :/

Hur skulle du beskriva din stil?
Mammakläder!! Jag hatar det.

Vad fick dig att må bra?
Mina älskade barn såklart, utan dem hade jag nog inte överlevt det här skitåret känns det som. De fick mig att kämpa liiite till.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ja du.. Taylor Lautner kanske?

Vem saknade du?
Många

De bästa nya människorna du träffade?
Tina, Malin, Emma, Cissi.. ja en hel del helt enkelt!


Kommentarer:
Postat av: marie - Från en prematurmammas hjärta-

Missade en framgång ju Mary Kay! :)

Postat av: Erika - mamma till 3 <3

Jag snor denna lista :)

2012-01-06 @ 10:51:27
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits